مخالفت “قلب” روح‌الله حسینیان با نظرش در مورد سوال از رئیس‌جمهور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

روش ابداعی قاضی‌پور برای مدیریت جلسه، جولان خبرگزاری‌های خارجی در صحن، مخالفت “قلب” روح‌الله حسینیان با نظرش در مورد سوال از رئیس‌جمهور و … از جمله حواشی امروز مجلس بود.

به گزارش تفسیری خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، سی و ششمین جلسه علنی امروز بهارستان طبق روال قبل در حالی برگزار شد که حاشیه‌هایی را به همراه داشت.

مخالفت “قلب” روح‌الله حسینیان با نظرش در مورد سوال از رئیس‌جمهور

در حالی جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس علنی شد که حال روح‌الله حسینیان عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اصلا خوب نبود به طوری که اعضای کمیسیون متبوعش گرداگرد او حلقه زده بودند تا به نوعی از وی دلجویی نمایند البته گفته شد حسینیان وقتی می‌خواست در مخالفت با طرح سوال از رئیس‌جمهور داد بزند، قلب وی همراهی نکرده و لاجرم حال وی بد شده است.

حداد عادل به همراه اعضای فراکسیون متبوعش در حالی وارد ساختمان مجلس شدند که چهره برافروخته این تیم حکایت از داستانی دیگر داشت چرا که حداد عادل در پاسخ به این سوال که در جلسه علنی امروز در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور بحث خواهید نمود یا نه گفت‌: “باید این را هم به شما بگویم”؛ این طرز صحبت نمودن رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خبر از ماجرایی می‌داد که حال وخیم حسینیان آن را تعبیر نمود.

روش ابداعی قاضی‌پور برای اداره جلسه

وقتی یکی از نمایندگان در خصوص طرحی در حال صحبت بودند، تعدادی از نماینده‌ها مقابل جایگاه هیئت رئیسه جمع شده بودند و بدون توجه به نماینده در حال سخنرانی به گفت و شنود مشغول بودند که در این هنگام، نماینده ارومیه با صدای بلند فریاد زد: آقایان بفرمایید بنشینید این چه طرز حرف زدن در وسط مجلس است، که این حرکت قاضی‌پور سبب تعجب همگان شد البته این روش به خوبی جواب داد چرا که نمایندگان آرام شده و به صندلی‌هایشان بازگشتند.

جولان مشکوک رسانه‌های خارجی در صحن و راهرو‌های مجلس



چند روزی است تیم‌های رسانه‌ای کشورهای خارجی به صورت رسمی در حال پرسه زدن در مجلس در جایگاه خبرنگاران می باشند به طوری که از خانه خودشان نیز بیشتر در این مکان احساس راحتی می‌کنند چرا که صحن علنی را جولانگاهی برای رفت و آمد خود قرار داده‌اند. امروز نیز تیم خبری کشور فرانسه با آزادی هر چه بیشتر در حال تهیه گزارش تفسیریی از مجلس بود. این در حالی است که تیم‌های خبری سایر رسانه‌های خارجی به صورت عادی در حال تهیه گزارش تفسیری از جاهای حساس کشور می باشند. 

کو گوش بدهکار 



بی‌توجهی اکثر نمایندگان به طرح‌ها و لوایح مطرح شده در صحن علنی چیزی عجیب نبوده و به عبارتی امری طبیعی در مجلس است که این موضوع نیز با دز بیشتری در صحن علنی امروز تکرار شد در حالیکه اکثر نمایندگان از صندلی‌های خود خارج شده و در حال رفت و آمد بودند، رئیس مجلس بارها تذکر داد ولی انگار نه انگار البته این موضوع از حاشیه بودن خارج شده و به یکی از متن‌های اصلی مجلس تبدیل شده است.

حداد و حلقه یارانش

صندلی رئیس فراکسیون اصولگرایان چند روزی است به عنوان محفلی برای مخالفان طرح سوال از رئیس جمهور تبدیل شده است چرا که اکثر نمایندگان با تجمع در این قسمت محفلی در دل مجلس ترتیب می‌دهند؛ امروز نیز صندلی حداد با چهارپایه مخصوصش، میزبان رسایی و زاکانی بود که بدون توجه به مسائل مطرح شده در صحن به بحث و رایزنی مشغول بودند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.