مخبر دزفولی: ایران دو درصد علم جهان را تولید می کند

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر ˈمحمد رضا مخبر دزفولیˈ شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از برترین های فن آوری نانو در محل نمایشگاه بین المللی تهران اظهار داشت : توان علمی دانشمندان و ظرفیت علمی ایران در میان کشورهای جهان ثابت شده است و هیچ کشوری نمی تواند این پتانسیل را نادیده بگیرد .

وی با انتقاد از بایکوت علمی محققان کشور گفت : جامعه جهانی یک بار شاهد نبود که ایران دستاوردهای خود را از غرب دریغ کند اما در نقطه مقابل جامعه عملی غرب بایکوت علمی محققان ایران را در دستور کار خود قرار داده است .

وی افزود : تمامی آدکامیهای اروپایی در گذشته بر پایه های علمی مشرق زمین شکل گرفته و بسیاری از کتابهای مرجع حوزه فنی و مهندسی آکادمیها نیز از دانشمندان ایرانی برگرفته شده است ، آیا پاسخ دوره تمدن اسلامی این است .

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : دهه نخست انقلاب اسلامی صرف تثبیت جایگاه نظام شد، دهه دوم انقلاب به تربیت نیروهای انسانی با کیفیت اختصاص یافت، دهه سوم صرف به بار نشستن زحمات تربیت نیروی انسانی شد ولی در دهه چهارم انقلاب شاهد اوج گیری جریان علمی جهانی هستیم .

وی همچنین با اشاره تدوین نقشه جامع علمی کشور در افق سال ۱۴۰۴ گفت : تعداد شرکت های دانش بنیان در افق چشم انداز باید به پنجاه هزار عدد برسد و این درحالی است که هم اکنون در حال حاضر تعداد شرکت های دانش بیان در کشور پنج هزار عدد است .

به گفته مخبر دزفولی رمز موفقیت آینده علم و فن اوری کشور توسعه شرکت های دانش بنیان است .

وی همچنین با بیان اینکه هنوز فرهنگ سازی لازم در حوزه علوم مختلف از جمله فن آوری نانو در کشور بطور کامل انجام نشده است گفت : هنوز حس عمومی در باره این فن اوری در میان مردم شکل نگرفته است که باید فرهنگ سازی لازم در این زمینه صورت گیرد .

مخبر دزفولی با تا کید بر حمایت هرچه بیشتر از شرکت های موفق در حوزه فن اوری نانو گفت : ستاد توسعه فن اوری نانو باید با تعریف استانداردهای اجباری برای محصولات نانویی موجب افزایش کیفیت این محصولات شود که در این صورت میزان فروش این محصولات در کشور افزایش می یابد و شرکت های فعال در این زمینه هرچه بیشتر در چرخه اقتصاد دانش بنیان کشور نقش آفرینی می کنند .

مراسم تقدیر از برترین های فن آوری نانو شامگاه یکشنبه در سالن همایش های خلیج فارس نمایشگاه بین المللی و با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مسوولان و متخصصان حوزه فن آوری نانو برگزار شد .

** شبد ** ۱۵۹۲/ ۹۱۹۰ ** ۱۵۲۸ **

انتهای پیام /*

info@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.