مدیرکل وزارت ارتباطات: جوانان به پهنای باند قوی نیازمندند

مدیرکل وزارت ارتباطات: جوانان به پهنای باند قوی نیازمندند

مدیرکل امور استانهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: بخش دولت مجازی یا نقشه جامع دولت الکترونیک یکی از تکلیف‌های مهم استانها و استانداری‌هاست که باید با یک نقشه راه منسجم و پیش رو به این هدف مهم رسید.

به گزارش ایسنا، مهدی قلی با حضور در مراسم افتتاحیه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذربایجان غربی گفت: تا پایان سال پنجم توسعه ۶۰ درصد از خانوارهای کشور به سیستم‌های تلفن ثابت، همراه و دیتا مجهز خواهند شد.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داخلی امن و سایت‌ها با پهنای باند مناسب و رعایت موازین شرعی و امنیتی کشور و استفاده از توان و ظرفیت‌های مناسب بخش عمومی، غیر دولتی، خصوصی و تعاونی مکلف است.

او با بیان اینکه جوانان امروز به دنبال پهنای باند هستند اظهار کرد: برای اینکه جوانان به اطلاعات به روز دسترسی داشته باشند به یک پهنای باند قوی نیاز دارند چراکه پهنای باند اینترنت در حال حاضر پاسخگوی نیاز های آنان نیست.

وی ادامه داد: به همین منظور یکی از برنامه‌های این اداره هم افزایی بین شرکتها، زیر ساختها و پست بانک و سازمانهای بین المللی و غیره خواهد بود تا بتوانند با این هم‌افزایی نیاز جوانان عزیز را برطرف کنند.

میرکل امور استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تمام دستگاههای اجرایی باید به این شبکه متصل باشند افزود: کلیه دستگاه‌های اجرایی باید پایگاه اطلاعات خود را تشکیل دهند و حداکثر تا پایان سال دوم برنامه براساس قانون پنجم، اطلاعات خود را در مرکز داده های داخلی با رعایت مقررات امنیتی به روز رسانی کنند.

مهدی قلی در پایان گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به ایجاد زیرساختهای لازم به منظور توسعه شبکه علمی کشور اقدام می‌کند و تمام دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی در بخش فناوری موظف‌اند ضمن اتصال به شبکه محتوای علمی و امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری آن‌ها را با حفظ مالکیت معنوی و با رعایت استانداردهای لازم بر روی شبکه قرا دهد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.