مذاکرات بارزانی با پ ک ک

یکی از اعضای حزب حق و آزادی ترکیه که با مسعود بارزانی در شمال عراق دیدار کرده بود، از تلاش رهبر کردهای شمال عراق برای متقاعد ساختن گروه تروریستی پ ک ک درباره کنار گذاشتن مبارزه مسلحانه خبر داد.

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، کمال بورکای یکی ار اعضای حزب حق و آزادی ترکیه که به اتفاق بایرام بوزیل رهبر این حزب به شمال عراق سفر کرده و با مسعود بارزانی دیدار و گفتگو کرده بود در بازگشت از این سفر اظهار داشت که بارزانی برای خاتمه دادن به خشونت ها در این منطقه تلاش می کند و به منظور متقاعد ساختن پ ک ک برای کنار گذاشتن اسلحه ها و ورود به روند سیاسی به طور مستمر با سران این گروه در کوه های قندیل در تماس است.

بورکای تصریح کرد که بارزانی خواهان حل مسئله کردهای ترکیه بوده و به همین دلیل با سرکرده های پ ک ک ارتباط برقرار کرده و به گفته وی سران پ ک ک هم نگرشی مثبت به این مسئله ابراز کرده اند، ولی اینکه این امر کی محقق خواهد شد، هنوز روشن نیست.

وی خاطرنشان کرد که حضور پ ک ک در کوه های قندیل و نوار مرزی شمال عراق با ترکیه برای مقامات محلی کردستان عراق هم مسئله ساز شده است و این در حالی است اعضا و طرفداران پ ک ک هم رفته رفته خواهان خاتمه مبارزه مسلحانه شده اند. وی افزود البته هم در درون گروه پ ک ک و هم در ترکیه محافلی هستند که از این درگیری رانت سیاسی و اقتصادی کسب می کنند و لذا مخالف خاتمه درگیری هستند.

۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.