مرگ بالینی ملک عبدالله فرصتی برای تجدیدنظر در سیاست‌های خصمانه عربستان است

۱۱خردادماه،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت:‌ فراگیر شدن موج عظیم بیداری اسلامی در منطقه و انتقال آن به سایر کشورها از جمله عربستان که همراه با تظاهرات مردمی است، احتمال روی کار آمدن یک دولت مغایر با سیاست‌های خصمانه “ملک عبدالله” را افزایش داده است.

“سید جلال فیاضی” در گفتگو  با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به اختلافات موجود میان شاهزاده‌های سعودی عربستان گفت:  وجود برخی اختلافات در دستگاه سیاسی این کشور و همچنین اتخاذ استراتژی‌های نادرست در منطقه به‌ویژه فرافکنی در  بحران سوریه این احتمال وجود دارد که جانشینان پادشاه عربستان از فرصت پیش آمده برای تجدیدنظر در این سیاست‌های استفاده کنند.

وی با اشاره به گسترش موج عظیم بیداری اسلامی در منطقه به ویژه عربستان سعودی، افزود: فراگیر شدن این موج در منطقه و انتقال آن به سایر کشورها از جمله عربستان که همراه با تظاهرات مردمی است احتمال روی کار آمدن یک دولت مغایر با سیاست‌های خصمانه “ملک عبدالله” را افزایش داده است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با تاکید براینکه به قدرت رسیدن طیف نزدیک به سلفی‌ها در عربستان قطعا به تشدید سیاست‌های افراطی این کشور منجر خواهد شد، خاطرنشان کرد: به قدرت رسیدن شاهزاده‌های سعودی همراه با ایدئولوژی منطقی می‌تواند تردیدی جدی در وضعیت سیاسی این کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.