مستند سینمایی “شهرداد روحانی” با حضور چهره های بین الملی موسیقی

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

الهام قره خانی، تهیه کننده و کارگردان مستند سینمایی “شهرداد روحانی” در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ گفت: این مستند سینمایی شامل سه بخش است که قسمت اول آن گزارش تفسیری و بخش دیگر آن به بازسازی دوران کودکی “شهرداد روحانی” و همچنین قسمت دیگر آن کلیپ سازی است که با بازی خود “شهرداد روحانی” صورت می‌پذیرد و برای قطعات بسیار مشهور این مستند نیز با حضور خود او کلیپ های سینمایی ساخته می شود.
وی تصریح کرد: برای ساخت این مستند اولین بار در کشور از تکنیک انیمیشن سه بعدی بهره گرفته شده و همچنین چهره های مشهور بین المللی موسیقی از جمله “یانی کریسومالس”، “کارن بریگز” ( نوازنده ثابت ویلون در کنسرت های یانی۹)، چارلی ادامز (نوازنده درام آمریکایی) نیز در این مستند حضور دارند.
قره خانی اظهار داشت: بخش های دیگر این مستند با حضور چهره های بین المللی در اروپا و امریکا فیلم برداری می شود و پس از اتمام فیلمبرداری ساخت و ساز انیمیشین و تدوین اکران بین المللی خواهیم داشت.
وی ادامه داد: این مستند به سه زبان فارسی‌، انگلیسی و آلمانی ترجمه می شود و در کنار این مستند سینمایی کتابی تالیف خودم به چند زبان ترجمه خواهد شد که با اکران فیلم نیز از کتاب رونمایی خواهیم کرد.
قره خانی تصریح کرد: در بخش مستند و موسیقی مصطفی کمال پورتراب آهنگساز از اساتید تئوری موسیقی، نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر، ناصر چشم آذر آهنگساز ،‌مهدی مهدوی کیا از چهره های بین المللی فوتبال، بیژن بیرنگ فیلمساز مطرح و همچنین شهرداد روحانی نوازنده ویولن نیز بهره خواهیم برد.
وی بیان کرد: در حال حاضر بخش گزارش تفسیری مستند تصویربرداری شده و همچنین کاراکترهای انیمیشن انجام شده است.
وی  عنوان کرد: حدود ۵ ماه تا تدوین نهایی این مستند باقی مانده و تلاشمان را برای رسیدن آن به جشنواره فیلم فجر امسال می کنیم.
وی هدف خود را از ساخت این مستند اینگونه عنوان کرد: هنر ابزار شناخت جهان و جایگاه انسان است و این نوع مستندها در شناخت اشخاص و افتخارآفرین بسیار موثر است.
وی ادامه داد: اهمیت این مستند از این جهت است که در وقت حیات “شهرداد روحانی” این  اتفاق افتاده و همچنین خود وی به شدت کارها را دنبال می کرد و برای کار ارزش بسیاری قائل هست که انرژی مثبت وی برایم قابل توجه است.
قره خانی اظهار داشت: به همراه مهرتاش مهدوی، مستندهای زیادی درباره‌ی شخصیت هایی از جمله علی حاتمی و خسرو شکیبایی ساختیم و در خصوص ساخت این مستند پس از پیشنهاد به شهراد روحانی طی جلساتی او پذیرفت.
وی اظهار داشت: من و مهرتاش مهدوی در زمینه موسیقی گزینه ای برای ساخت مستند بعدی نداریم ولی در عرصه سینما تنها مستندی که کار خواهیم کرد درباره یکی از طنزپردازان و امپراطوران هنری خواهد بود.
قره خانی ادامه داد: اخلاق تنها نکته ای است که در مستندها به دنبال آن هستیم و اینکه به چه میزان اخلاق و صداقت در همه عرصه های هنری قدرت تاثیر گذاری دارد.
وی خاطرنشان کرد: تولید این مستند با حضور شهرداد روحانی از چهارم مرداد ماه کلید خورد.
گفتنی است؛ “الهام قره خانی و مهرتاش مهدوی” تهیه کننده و کارگردان  “محمد پورقربانعلی” مدیر فیلمبرداری، “نوروز عباسی” طراح کاراکتر و سرپرست بخش انیمیشن در ایران، “حیدر نشاطی مقدم” پشتیبانی فنی، “محمد قلعه چغایی” و “بهنام تاجیک” دستیار کارگردان، “هادی قالی خانی” طراح گریم، “سعید عباسی اصفهانی” عکاس، “روناک صادقی” هماهنگی تولید، “علی ظهوری راد” روابط عمومی از عوامل این مستند می باشند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.