مسی به فرار مالیاتی متهم شد

۲۲خردادماه،

مهاجم ۲۵ ساله تیم ملی آرژانتین که چهار بار پیاپی بهترین بازیکن جهان شناخته شده است گفت: صرفا از طریق رسانه ها از این اتهامات که از سوی اداره مالیات اسپانیا تنظیم شده اند، مطلع شده است.

وی در بیانیه ای که به زبان انگلیسی در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد گفت: ما از این خبرها متعجب هستیم زیرا هرگز تخلفی مرتکب نشده ایم.

وی افزود: ما همیشه پس از مشاوره با مشاوران مالیاتی خود که این وضعیت را بررسی خواهند کرد، تمام وظایف مالیاتی خود را انجام داده ایم.

به گفته یک منبع قضایی، پیشتر دادستانی جرائم مالی اسپانیا امروز با تنظیم شکایتنامه ای مسی را به فرار مالیاتی متهم کرد.

ظاهرا این شکایتنامه شامل حال خورخه هوراسیو مسی پدر لیونل مسی نیز می‌شود.

پدر مسی نیز به روزنامه ورزشی اسپانیایی زبان آ اس گفت: حتما اشتباهی رخ داده است. شما باید دربارهٔ با این موضوع با وکلا و کارشناسان مالیاتی صحبت کنید و آنها این مسئله را روشن خواهند کرد.

وی افزود: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. من این مسائل را مدیریت نمی‌کنم. من ساکن آرژانتین هستم.

پدر مسی همچنین گفت: دربارهٔ این گزارش‌ها با پسرش صحبت نکرده است. نیازی به صحبت نمی‌بینم زیرا اشتباهی رخ داده است. چرا باید او را شوکه کنم؟

منبع قضایی آگاه افزود: دادگاه ایالت کاتالان که مسی در آنجا ساکن است، با به جریان افتادن این شکایت مخالفت کرده است.

اما اگر قرار بود این شکایت به جریان بیفتد، ضربه شدیدی به وجهه مسی وارد می‌کرد، زیرا وی نسبت به بیشتر فوتبالیست‌های سطح بالا و به ویژه کریس رونالدو رقیب خود در رئال مادرید شخصیت متواضع تری از خود نشان داده است.

باشگاه بارسلونا دربارهٔ این گزارش اظهارنظر نکرده است.

به گزارش رسانه های اسپانیایی، براساس این شکایت مسی و پدرش در اظهارنامه مالیاتی سالهای ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به سه فقره تقلب مالیات بر درآمد حاصل از فروش حق استفاده از تصاویر مسی متهم می باشند.

اتهام آنها از این قرار است که آنها با تظاهر به اینکه حق انتشار یافتن تصاویر را به شرکت‌های مستقر در مناطق معاف از مالیات نظیر بلیز و اروگوئه واگذار کرده اند، از پرداخت مالیات فرار کرده اند.

در این شکایتنامه آمده است: مسی و پدرش در سال ۲۰۰۷ از پرداخت یک میلیون و ۶۰ هزار یورو، در سال ۲۰۰۸ از پرداخت یک میلیون و ۵۷۰ هزار یورو و در سال ۲۰۰۹ از پرداخت یک میلیون و ۵۳۰ هزار یورو فرار کرده اند.

پدر مسی به این متهم است که طراح این توطئه بوده است.

قراردادهای وی در خصوص حق انتشار یافتن تصاویر با باشگاه بارسلونا و شرکتهای بانکو سابادل، دانون، آدیداس، پپسی کولا، تلفونیکا و شرکت غذایی کویت است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، درآمد خالص مسی از حق انتشار یافتن عکسهایش دو میلیون و ۵۶۰ هزار یورو در سال ۲۰۰۷، سه میلیون و ۸۲۰ هزار یورو در سال ۲۰۰۸ و ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو در سال ۲۰۰۹ بوده است.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.