مشارکت بیش از هزار نفر در طرح آمایش

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

طرح آمایش که در آینده نزدیک اجرا می گردد بیش از هزار نفر در آن مشارکت داشته اند.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛‌ عامری، سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری صبح امروز در چهل و چهارمین همایش معاونین آموزشی آموزش عالی طی سخنرانی گفت: طرح آمایش از مهمترین طرحهایی است که در آینده نزدیک اجرا می گردد و ما در این طرح به دنبال اهدافی بودیم که نهایتا سر از طرح آمایش درآوریم.

وی افزود: در سال ۸۶ طرح آموزش در آموزش عالی تائید شد و آموزش عالی از مزیت موجود باید به سمت ماموریت گرایی هدایت شود.

عامری تصریح نمود: نقش و اهمیت دانشگاهها با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای ما روشن است و آمایش سرزمینی یک برنامه ریزی است که اهمیت بسیاری را به سرزمین داده و در اختصاص برنامه باید مزیت ها را مورد توجه قرار دهد .

وی اظهار داشت: نقش و اهمیت آموزش عالی موثر است و هم اکنون بحث طرح آمایش در نقشه جامع سند چشم انداز بیست ساله و برنامه ریزی به سبک آمایش این مسئله بیان شده است.

وی تصریح نمود: این سند در ۱۴ ویراست تهیه و خروجی برای مراجع مختلف رفته و مراحل اجرایی این طرح از سال ۸۸ کلید خورده است .

وی اظهار داشت: رویکرد این طرح بالا به پائین و پائین به بالا بوده و فاز اول آن انجام و در گام بعدی به سراغ استانها رفته ایم .

وی اظهار داشت: در این طرح بیش از هزار نفر مشارکت فعال داشته و بالغ بر صد هزار نفر ساعت کار نموده اند در فاز اول مقدمات کار انجام و در مرحله ویراست نهایی قرار گرفته است .

وی خاطرنشان نمود:این طرح حاوی ۵ فاز بوده که فاز اول آن نهایی و سایر فازهای آن در مراحل بعدی یعنی تثبیت ابلاغ و اجرا قرار گرفته است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.