مشترکین خدمات دخیره سازی ابری رو به افزایش است

همکاران سیستم – تعداد مشترکین خدمات ذخیره سازی تحت وب در سال ۲۰۱۲ رشد بسیار خوبی داشته است و پیش بینی می‌شود این مشترکان تا ۵۰۰ میلیون نفر نیز برسند.

به گزارش سایت zdnet به نقل از مؤسسهٔ تحقیقاتی IHS، بهره گیری از خدمات ذخیره سازی ابری توسط مردم عادی رشد بسیاری داشته است.

طوری که در ۶ ماههٔ اول سال جاری میلادی ۳۷۵ میلیون نفر از این خدمات پولی و گاهاً رایگان استفاده کرده‌اند.

این رقم معادل ۷۵ درصد پیش بینی تعداد مشترکان سال جاری است که معادل ۵۰۰ میلیون کاربر تخمین زده شده است.

مؤسسهٔ IHS همچنین پیش بینی کرده است که تعداد مشترکین خدمات ابری در فاصلهٔ سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۱۷ دو برابر خواهد شد و به ۱.۳ میلیارد مشترک خواهد رسید.

به اعتقاد متخصصان این مؤسسه، در برابر سرمایه گذاری سنگین شرکت‌هایی مثل آمازون، اپل، گوگل و مایکروسافت روی موضوعاتی چون ارائهٔ خدمات و راهکارهای ابری روزهای سختی پیش روی بازیگران دیگر این صحنه مانند دراپ باکس خواهد بود.

البته طی سال‌های آتی، با ورود غول‌های دنیای فنآوری به بازار رایانش ابری، در آمد شرکت‌هایی که تنها به ارائهٔ خدمات ابری می‌پردازند، کاهش پیدا خواهد کرد و اوضاع برای شرکت‌های مستقل این صنعت دشوار خواهد شد.

البته این شرکت‌ها می‌توانند با همکاری با اپراتورهای تلفن و دیگر شرکت‌های فنآوری اطلاعات و ادغام خدمات فرصتی برای درآمدهای تازه داشته باشند.

این شرکت‌ها باید برای حفظ مشتریان همواره خدمات متمایزی ارائه دهند. شرکت‌های خدمات ابری با امکان ذخیره سازی در فضای ابری به شرکت‌های موبایل و اپراتور‌ها برای حفظ مشتریان کمک شایانی خواهند کرد.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.