مصرف روغن نامناسب در بارداری سبب اضافه وزن کودک می گردد

۲۳م دیماه ،

مصرف روغن نامناسب در بارداری سبب اضافه وزن کودک می گردد

مصرف روغن نامناسب در بارداری باعث اضافه وزن کودک می شود

محققان براساس نتایج تحقیقات تازه خود دریافتند که مصرف روغن نامناسب در دوره بارداری خطر اضافه وزن در کودکان را افزایش می دهد.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، محققان دانشگاه ساوث همتون انگلیس دریافتند: مصرف انواع نامناسب روغن در دوره بارداری احتمال اضافه وزن کودکان متولد شده را افزایش می دهد.

این محققان دریافتند: مصرف مقادیر بسیاری روغن های آشپزخانه و آجیل می تواند بر وزن کودکان متولد شده در مراحل بعدی زندگی تاثیر بگذارد.

محققان گفتند: دلایل تازه تاکید می کند زنان در دوره بارداری لازم است روغن ماهی بیشتری مصرف کنند که دارای اسیدهای آمینه امگا ۳ است تا کودکان آنها در آینده زندگی بهتری داشته باشند.

محققان در تحقیقات خود حجم چربی ها و عضلات ۲۹۳ کودک پسر و دختر را در سنین چهار و شش سالگی ارزیابی کرده و نتایج را با مقادیر مختلف انواع اسیدهای امینه گرفته شده از خون مادرانشان در دوره بارداری مقایسه کردند.

این تحقیقات نشان داد: کودکان متولد شده از مادرانی که بالاترین سطح امگا ۶ را در جریان بارداری در خون خود داشتند؛ توده چربی بیشتری در بدن داشتند.

نیکلاس هارفی محقق مسئول تحقیقات گفت: این تحقیقات نشان می دهد که تغییرات رژیم غذایی مادر در دوره بارداری در راستای کاستن از مصرف امگا ۶ چه بسا تاثیر مفیدی بر ساختار بدن کودک دارد.

اسیدهای چرب امگا – ۳ خانواده ای از اسیدهای چرب اشباع نشده می باشند که اولین پیوند دوگانه آن ها بین سومین و چهارمین کربن در زنجیره کربنی قرار گرفته است. اسیدهای امگا ۳ برای تنظیم فعالیت بدن انسان موادی ضروری می باشند، اما در بدن ساخته نمی شوند.

سه نوع عمده اسید چرب امگا ۳ وجود دارد که شامل نوع (ALA) که در بعضی سبزی و گردو وجود دارد و دو نوع (EPA) و (DHA) که در بعضی ماهی ها همچون سالمون وجود دارد، می گردد.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.