مصرف غذای آماده و نوشابه های گاز دار در ماه مبارک رمضان ممنوع!


مصرف غذای آماده و نوشابه های گاز دار در ماه مبارک رمضان ممنوع!

۰۹:۲۹ (پنج شنبه ۲۹ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

نوجوانان از مصرف زولبیا و بامیه خصوصاً در هنگام سحری و نوشابه های گازدار و مواد غذایی آماده در طول ماه مبارک رمضان خودداری نمایند.

ناهید برخورداری کارشناس تغذیه  ضمن تاکید بر این مطلب که نوجوانان هیچ گاه بدون سحری روزه نگیرند گفت: نوجوانان از مصرف زولبیا و بامیه خصوصاً در هنگام سحری و نوشابه های گازدار و مواد غذایی آماده در طول ماه مبارک رمضان خودداری نمایند.
وی خطاب به والدین توصیه کرد: والدین توجه داشته باشند که فرزندان شان در صورت عدم رعایت رژیم صحیح غذایی در زمان روزه داری ممکن است دچار صدمات و عوارضی چون وقفه در رشد، لاغری، چاقی بیمارگونه و اختلالات مزمن در دستگاههای بدنی خود شوند که از جمله آنها می توان به کوتاهی قد، کم خونی، ناراحتی های گوارشی، سردردهای مزمن، و خصوصا بیماریهای زنان در سالهای بعد در دختربچه ها (مانند سقط و زایمان زودرس، به دنیا آوردن نوزاد مرده و خونریزی های (قاعدگی) غیر طبیعی اشاره کرد این کارشناس تغذیه تأکید کرد: حتما به وضعیت تغذیه کودکان و نوجوانان خود دقت نموده و پیش از اقدام به روزه داری آنها را برای مشاوره به نزد متخصص کودکان و نوجوانان و نیز متخصص تغذیه ببرید.
برخورداری عنوان کرد: در ایامی که طول ساعات روز بیشتر است، خوردن چند عدد بادام در هنگام سحری علاوه بر غذای پیش بینی شده، سودمند است. البته مسواک کردن دندان به شکل کامل در هر صورت و به خصوص پس از خوردن بادام برای خارج کردن ذراتی که ممکن است لای دندان ها باقی بماند، ضروری است.

.

..

.

.

.

.

.

وب دا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.