مصر یک میدان جدید گازی کشف کرد

رسانه ها مصری از کشف یک میدان جدید گازی در منطقه دلتای نیل خبر داده اند.

مصر یک میدان جدید گازی کشف کرد

به گزارش ممتاز نیوز، رسانه های از جزییات این میدان و میزان ذخایر گازی اطلاعاتی منتشر نکردند.

این اکتشاف پس از آن صورت می گیرد که یک شرکت آلمانی به نام “وینترسال دیا” پیش از این ژانویه (آذر/ دی) از کشف یک میدان گازی در منطقه «التنقیب» در شرق دمنهور خبر داده بود.

طرح گاز دسوق را شرکت «دیسوکو» که یک پروژه مشترک بین وینترسال دیا و شرکت هلدینگ گاز مصر (ایجاس) است، اجرا می کند.

این شرکت‌ها از زیرساخت موجود در دسوق استفاده کرده و به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می شود.

اولاو ریتس مدیر کل پروژه مشترک دیسوکو در این باره گفت که ذخایر جدید اضافی این میدان برآیند مثبتی خواهد داشت که موجب ادامه تولید گاز در منطقه دسوق می شود.

از سوی دیگر صلاح حافظ معاون پیشین شرکت کل نفت مصر نیز به رسانه‌ها گفت که کشف این میدان گازی اهمیت بسیار زیادی دارد، بطوری که موجب افزایش حجم تولید گاز طبیعی مصر شده و اقتصاد آن را بهبود خواهد بخشید، به ویژه این امر زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار است که اروپا به علت بحران موجود در نتیجه حمله نظامی روسیه به اوکراین به شدت نیازمند انرژی است.

از سوی دیگر سامح صبری مدیرکل شرکت وینترسال دیا مصر افزود که حجم گاز اضافی می‌تواند سهم به سزایی در تلاش وینترسال دیا داشته باشد که به دنبال تضمین آینده انرژی امن و پایدار در مصر است.

طارق الملا وزیر نفت و منابع زیرزمینی مصر فوریه سال جاری (بهمن/ اسفند) از طرح حفر ۳۰۰ حلقه چاپ اکتشاف نفت و گاز در مصر خبر داد.

الملا در آن زمان گفت که دولت مصر به صورت عملی رایزنی با شرکای بین المللی برای اجرای این پروژه را آغاز کرده است و برای این طرح که شامل حفاری و اکتشاف نفت و گاز تا سال ۲۰۲۵ است، توافق شد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.