معاون پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی: زیارت حرکت از نقص به سوی کمال است

۲۳ آبان ،

معاون پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی کل کشورگفت: آن اصلی که در مورد زیارت باید امروز احیا شود، حرکت از نقص به کمال است؛ تطهیر افکار، تطهیر اندیشه‌ها و تطهیر ضمیر اولین مقام اخلاص اهل بیت(ع) است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام جواد موسوی هوایی که امروز در مراسم اختتامیه طرح مساجد با موضوع زیارت و آداب میزبانی در مهدیه مشهد سخن می‌گفت، با بیان این مطلب اظهار داشت: زیارت در کل کشور و در بین شیعیان پررنگ‌تر و مقدس‌تر است، در میان مکان‌های زیارتی در شهرها، زیارت امام رضا(ع) از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی افزود: در همین جهت لازم بود در بین مجاورین امام رضا(ع) روی بحث زیارت کار شود تا این حضور برای زائرین نیز معنادار شود.

موسوی ادامه داد: سبک کار تبلیغی و فرهنگی تاثیر بیشتری در مساجد داشته و همچنین آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: ارائه بروشورهایی با موضوع زیارت، ولایت و نماز در مساجد برای مقابله با ناهنجاری‌ها موجود در جامعه بسیار مفید است.

معاون پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور با اشاره به اهمیت مقوله عرفان در زیارت خاطرنشان ساخت: مقوله عرفان مقدمه زیارت است، در این جهت باید کلیات امر مطالعه شده و در معرض دید بزرگان قرار گیرد.

وی با اشاره به بحث تقرب در زیارت گفت: بحث تقرب در زیارت بسیار مهم و حیاتی است و سبب تجلی بصیرت در دین می‌شود.

معاون پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور گفت: زیارت امام رضا(ع) از آن زیارت‌هایی است که در روایات بسیاری گفته شده ثواب این زیارت حتی نسبت به زیارت امام حسین(ع) بیشتر است.

وی با تاکید بر این مطلب که زیارت یک تکلیف است و باید روی آن جدی‌تر کار شود اظهارکرد: با جدیت در این مساله خروجی بهتری خواهیم داشت؛ از لحاظ فیزیکی همه مردم نیاز به کسانی دارند که به آنها تکیه کرده و مکان‎‌هایی باشد تا انسان به وسیله آن به خداوند تقرب جوید، لذا تقرب شیعیان به معصومین(ع) حرکتی است که می خواهند به خداوند برسند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.