معرفی الگوی ایرانی اسلامی به دنیا زمینه تمدن اسلامی را شکل می‌دهد

۲۴ام بهمن ،

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، گفت: معرفی الگوی ایرانی اسلامی به دنیا زمینه‌های تمدن اسلامی را شکل می‌دهد و زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، بیان کرد:آئین اسلام برای همه ابعاد زندگی است و باید سبک زندگی خود را با این آئین هماهنگ کنیم و زمانی که زندگی با آئین اسلام هماهنگ شد الگوی ایرانی اسلامی به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: زمانی که این الگو به وجود آمد باید آن را به دنیا معرفی و صادر کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: از زمان حضرت علی (ع) تا پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) همواره آرمان پیروان اهل بیت (ع) این بوده است که حکوکتی بر پایه دین برپا کنند ولی این اتفاق صورت نگرفت.

وی اضافه کرد: در حقیقت اولین حکومتی که بر پایه عزت و اقتدار پایه‌گذاری شد حکومت جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) بود.

عابدینی افزود: حکومت انقلاب اسلامی حرکتی است برای رسیدن به اهداف بلند قرآنی، بنابراین جهت‌گیری ما باید جهت‌گیری دینی و الهی و بر اساس ایمان و صداقت و درستی و کرامت انسانی باشد.

وی تصریح کرد: اگر پایبند به اصول و مبانی دینی و قرآنی باشیم و در مقابل تحریم‌ها مقاومت کنیم کشورهای دیگر در بیداری اسلامی به جمهوری اسلامی ملحق می‌شوند و دامنه نظام مقدس گسترده‌تر و اقتدارش محکم‌تر می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) یادآور شد: باید در دو بُعد «اندیشه و عمل» و «عقل و اراده» گام برداریم و باید انسان را از دیدگاه خداوند بشناسیم و به دنیا معرفی کنیم و این معرفی باید متفاوت از معرفی غرب از یک انسان باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.