هرکس کارش را درست انجام دهد از الگوی اسلامی- ایرانی تبعیت کرده است

‘یوسف ثبوتی’ روز پنج شنبه و در حاشیه نخستین کنفرانس ایرانی- اسلامی پیشرفت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم برگزاری کنفرانس‌هایی در زمینه تدوین الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت افزود: باید همواره در حال مشاوره باهم باشیم و گفت و گو کرده و از هم یاد بگیریم و مجالسی از این نوع ، نه تنها در ایران که در جهان زیاد نیستند.

رییس سابق انجمن فیزیک ایران با تاکید بر اینکه ما مطمئنا در یک جزیره احاطه شده ودیوار کشیده شده زندگی نمی کنیم، اضافه کرد:ما در دنیایی زندگی می کنیم که از نظر دانش، تکنولوژی و جمعیت بسیار بزرگتر از ماست و بنابر این ناچاریم با دنیا مراوده و تعامل دو طرفه داشته باشیم.

ثبوتی اضافه کرد:در نتیجه این مراودات است که هم از دنیا تاثیر می پذیریم و هم بر آن تاثیر می گذاریم و میزان این تاثیرات هم متناسب با امکاناتی است که از نظر جمیعت، ثروت، استعداد و تکنولوژی علمی و فرهنگی داریم.

استاد برجسته فیزیک همچنین در خصوص جایگاه علم فیزیک ایران در عرصه‌های منطقه ای و بین المللی گفت:جایگاه فیزیک ما در میان کشورهای هم رده بسیار خوب است، ولی هنوز خیلی مانده به کشورهایی که حدود ۳۰۰ سال قبل کارشان را شروع کرده اند، برسیم و بگوییم که ما هم در صحنه علم و فناوری کشفیاتی و نظریاتی داریم که قابل توجه است.

یادآور می شود نخستین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با رویکرد نقشه راه طراحی و تدوین الگو، دهم و یازدهم خردادماه در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.

اقتصام**۲۰۲۴** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۳۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.