تدوین الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت نیازمند همفکری همه نخبگان علمی کشور است

‘حجت الاسلام والمسلمین حسن نظری’ روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:برگزاری نخستین کنفرانس الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت،طیف‌های مختلف نخبگان کشور را دور هم جمع می‌کند و هسته اولیه یک جریان علمی از این کنفرانس ایجاد می شود.

وی که در حاشیه نخستین کنفرانس الگوی ایرانی- اسلامی سخن می گفت، با تاکید بر ضرورت برگزاری چنین کنفرانس‌هایی اظهار داشت:اگر قرار باشد محققان شاخه‌های مختلف علمی به صورت انفرادی روی موضوع تدوین الگوی ایرانی و اسلامی پیشرفت فعالیت کنند، ممکن است به صورت تک بعدی به این مسئله نگاه کنند و این امر مانع از شکل گیری هسته اولیه علمی در این زمینه می شود.

نظری خاطرنشان کرد:درواقع هر کدام از متخصصین و محققان از طریق برگزاری این نشست‌ها درمی یابند که علوم مختلف از قبیل علم مدیریت،سیاست، حقوق، فیزیک و شیمی و سایر علوم باید به صورت مشترک و در کنار هم به تدوین الگوی جامع ایرانی- اسلامی پیشرفت دست بزنند

وی با تاکید بر لزوم کاهش فاصله بین مراکز علمی و نهادهای تصمیم گیری اظهار داشت:مراکز علمی باید‌ اندیشه‌های خود را تا حد امکان عملیاتی کنند و از طرف دیگر باید پذیرفت که برخی از اندیشه‌های علمی را می توان در بازه زمانی زودتری وارد عرصه عمل کرد.

نظری افزود: این در حالی است که اجرایی شدن اندیشه‌ها، در برخی از حوزه‌های نظری نیازمند صرف زمان بیشتری است و از حوزه های کاربردی فاصله بیشتری دارد.

مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اضافه کرد: متخصصین و حققان باید اندیشه ها و راهبردها را ارائه کنند و این سیاستگذاران هستند که این اندیشه ها را به عرصه عمل منتقل می کنند

یادآور می شود نخستین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با رویکرد نقشه راه طراحی و تدوین الگو، دهم و یازدهم خردادماه در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.

اقتصام**۲۰۲۴** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۴۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.