معرفی نمایش‌های خیابانی اولین روز جشنواره تئاتر فجر

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

۶ اثر نمایشی خیابانی همگام با آثار صحنه‌ای در اولین روز سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز به نقل از هنرآنلاین، فردا شنبه (۲۸دی‌ماه) در اولین روز اجراهای تئاتر در جشنواره سی‌ودوم ۶ نمایش خیابانی اجرا می‌شوند.

نمایش ” سال‌های دور از خانه” به نویسندگی و کارگردانی محمد زوار بی‌ریا از تهران در بخش میهمان جشنواره اجرا می‌شود . به نقل از زوار بی‌ریا این نمایش کمدی است و دربارهٔ مردی است که در راه خواستگاری از دختر مورد علاقه خود اتفاقات کمیکی را از سر می‌گذراند. ” سال‌های دور از خانه”با بازی سید علی موسویان، پیام کیانی‌پور و محمد زوار بی‌ریا در ساعت ۱۵ در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

همچنین در ساعت ۱۶ در همان مکان و باز هم در بخش میهمان جشنواره نمایش خیابانی ” یه آسمون آبی” نوشته علیرضا دهقانی و به کارگردانی ماندانا عبقری از تهران به مدت ۳۰دقیقه اجرا می‌شود. این نمایش که در حوزه تئاتر کودک قرار دارد، دربارهٔ حفظ و حراست از زمین و طبیعت است که علیرضا دهقانی در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان جایزه بهترین طرح و ایده و ماندانا عبقری هم جایزه بازیگری این جشنواره را از آن خود کرد.

در ساعت ۱۶:۳۰بوستان دانشجو و محوطه باز مجموعه تئاتر شهر میزبان نمایش ” کاشت داشت برداشت” از شهرستان تربت جام به نویسندگی و کارگردانی محمد بهاگیر است. این نمایش که مضمونی آئینی دارد دربارهٔ زایش و باروری طبیعت است و با ۱۵بازیگر به مدت ۳۰دقیقه اجرا می‌شود.

نمایش ” چهار خان برای جاسم” نیز در بخش مهمان و در محوطه تئاتر شهر به نویسندگی و کارگردانی جلال مشتاقیان‌زاده در ساعت ۱۷ به مدت ۲۰ دقیقه و از شهرستان اصفهان اجرا می‌شود.

“چوک ابوموسی” در ساعت ۱۸به نویسندگی احمد رنجبرنیا و کارگردانی حسن سبحانی از شهرستان میناب به مدت۳۰ دقیقه در محوطه تئاتر شهر اجرا می‌شود. به نقل از کارگردان این اثر، نمایش مضمونی اسطوره‌ای و آئینی دارد و بر پایه رقص‌های بومی و سنتی منطقه اجرا می‌شود.

باغ هنر و در مقابل خانه هنرمندان ایران نمایش ” جلال رئیسی” نوشته علی محمد رادمنش و به کارگردانی فاطمه رادمنش اجرا می‌شود. این نمایش از کرمان در بخش مهمان جشنواره تئاتر فجر از ساعت ۱۷ اجرا می‌شود.

گفتنی است ، تمامی نمایش‌های فوق در روز دوم جشنواره ( یکشنبه ۲۹دی) در مکان و زمان‌های یاد شده دوباره اجرا می‌شوند. سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از ۲۴دی تا۱۲بهمن در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.