مقصران اتفاق شهربازی «ائل‌گلی» مشخص شدند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

11111-10.jpg

دادستان عمومی و انقلاب تبریز، نظر اولیه در رابطه با مقصران اتفاق شهربازی «ائل‌گلی» را اعلام نمود.

موسی خلیل‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره iبه ادعای مسئولان پارک مبنی بر اینکه دستگاه گواهی استاندارد داشته است، تصریح نمود: این ادعا در حالی مطرح می‌شود که بر اساس اعلام نظر کارشناس رسمی دادگستری در وقت اخذ این گواهینامه، بی‌توجهی شده است. iبه همین جهت شرکت بازرسی این دستگاه، در بروز اتفاق مقصر شناخته شده است.

وی افزود: بر اساس اعلام هیئت بررسی‌کننده iبه این پرونده، شرکتی که کاربر این دستگاه بوده iبه سبب اینکه این شرکت نه‌تنها “استفاده از کمربند ایمنی الزامی است” را روی دستگاه درج نکرده بوده بلکه iبه سبب iبه کارگیری اشخاص فاقد تجربه کافی در کاربری این دستگاه iبه میزان ۳۰ درصد مقصر شناخته شده است.

دادستان تبریز اظهار نمود: بر اساس این رای، ۴۰ درصد نیز شرکتی که مسئول بازرسی از این چرخ و فلک بوده مقصر شناخته شده است زیرا این شرکت وظایف خود را iبه درستی انجام نداده و کمربندهای این دستگاه را در شرایط مختلف آزمایش نکرده است.

خلیل‌اللهی با بیان اینکه متصدی کاربری موظف بود هنگام سوار شدن اشخاص بستن کمربندهای ایمنی استفاده‌کنندگان را بررسی و راهنمایی‌های لازم را انجام دهد، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، ۲۰ درصد هم اشخاصی که متصدی کاربری این دستگاه بودند، در وقوع این اتفاق مقصر شناخته شدند.

دادستان تبریز با تاکید بر اینکه این نظر اولیه دستگاه قضایی است، گفت: در صورت اعتراض طرفین موضوع در هیئت دیگری بررسی خواهد شد.

خلیل‌اللهی افزود: در صورت تشخیص قاضی پرونده مبنی بر اینکه موضوع در هیئتی دیگر بررسی شود، این پرونده بار دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش تفسیری ایسنا، عصر روز ۱ آبان بر اثر سقوط یک خانواده سه نفره از چرخ و فلک شهربازی “ائل گلی” ۲ تن کشته و یک تن زخمی شدند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.