مقصران اتفاق مرگبار شهربازی تبریز

به هر حال اکنون موسی خلیل‌اللهی، دادستان عمومی و انقلاب تبریز، نظر اولیه را اعلام نموده است که به سبب آن دو شخصیت حقوقی (شرکت بازرسی و شرکت بهره بردار) و کاربر این وسیله بازی، مقصر شناخته شدند.
ممتازنیوز: عصر روز ۱ آبان بر اثر سقوط یک خانواده سه نفره از چرخ و فلک شهربازی ‘ائل گلی’ ۲ کشته و یک زخمی برجا ماند. اکنون دادستان تبریز ۳ گروه را در این اتفاق مقصر نموده است.

روایت های مختلفی برای واژگون شدن کابین و اتفاق بیان شده است که یکی از آنها رها بودن کمربند ایمنی و گیر نمودن به کابین پشت سر بوده است.

به هر حال اکنون موسی خلیل‌اللهی، دادستان عمومی و انقلاب تبریز، نظر اولیه را اعلام نموده است که به سبب آن دو شخصیت حقوقی (شرکت بازرسی و شرکت بهره بردار) و کاربر این وسیله بازی، مقصر شناخته شدند.

خلیل‌اللهی گفته است: مسئولان پارک مبنی ادعا نموده اند دستگاه گواهی استاندارد داشته است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که بر اساس اعلام نظر کارشناس رسمی دادگستری در وقت اخذ این گواهینامه، بی‌توجهی شده است. به همین جهت شرکت بازرسی این دستگاه، در بروز اتفاق مقصر شناخته شده است.

به گفته او بر اساس اعلام هیئت بررسی‌کننده به این پرونده، شرکتی که کاربر این دستگاه بوده به سبب اینکه نه‌تنها “استفاده از کمربند ایمنی الزامی است” را روی دستگاه درج نکرده بوده بلکه به سبب به کارگیری افراد فاقد تجربه کافی در کاربری این دستگاه به میزان ۳۰ درصد مقصر شناخته شده است: بر اساس این رای، ۴۰ درصد نیز شرکتی که مسئول بازرسی از این چرخ و فلک بوده مقصر شناخته شده است زیرا این شرکت وظایف خود را به درستی انجام نداده و کمربندهای این دستگاه را در شرایط مختلف آزمایش نکرده است.

متصدی کاربری موظف بود هنگام سوار شدن افراد بستن کمربندهای ایمنی استفاده‌کنندگان را بررسی و راهنمایی‌های لازم را انجام دهد، طبق بررسی‌های صورت گرفته، ۲۰ درصد هم افرادی که متصدی کاربری این دستگاه بودند، در وقوع این اتفاق مقصر شناخته شدند.”

خبرآنلاین

طبقه بندی: خبرها مهم   |   تعداد بازدید: ۱۰۰ نفر   |   تاریخ انتشار یافتن: دوشنبه ۸ آبان
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , مقصران اتفاق شهربازی تبریز, مقصران اتفاق مرگبار

مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، خبرها روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.