ممنوعیت حضانت کودکان روسی توسط آمریکاییها در سنای روسیه

۱۰م دیماه ،

پنج روز پس از دوما، سنای روسیه هم طرحی را که براساس آن آمریکاییها از فرزندخواندگی کودکان روس منع می شوند تصویب کرد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، یورونیوز نوشت: این طرح برای اجرایی شدن فقط به تایید شورای فدراسیون روسیه و امضای رئیس جمهوری این کشور نیاز دارد که ولادیمیر پوتین البته پیش تر حمایت خود را از این قانون اعلام کرده بود. همزمان با بررسی این طرح در سنا، شماری از مخالفان آن در خارج ساختمان سنا تجمع کردند و پلیس چند نفر از معترضان را بازداشت کرد.

این قانون به قانون «دیما یاکوفلف» معروف شده است. دیما یاکوفلف کودک دو ساله روس بود که پدرخوانده آمریکاییش در یک روز گرم او را در خودرو رها کرده بود و او بر اثر حمله قلبی درگذشت. در روسیه خانواده ها تمایل چندانی به فرزندخواندگی کودکان بی سرپرست ندارند. در سال قبل میلادی حدود والدین نیمی از کودکانی که به فرزندخواندگی پذیرفته شدند خارجی بودند.

دولت روسیه بارها از آن چه «بدرفتاری با کودکان روس» در آمریکا خوانده ابراز نارضایتی کرده است. سال قبل یک زوج آمریکایی به جرم قتل غیرعمد فرزندخوانده روس تبار خود در آمریکا به زندان محکوم شدند.

اما بسیاری از تحلیلگران این قانون را پاسخی می دانند به پیش نویس قانونی که به تازگی در سنای آمریکا به تصویب رسیده است و بر اساس آن مقامهای روس مرتبط با پرونده مرگ سرگی ماگنیتسکی در فهرست تحریمهای آمریکا باقی ماندند. سرگی ماگنیتسکی وکیلی است که سه سال قبل در روسیه درگذشت اما مخالفان دولت روسیه و چند تن از اعضای کنگره آمریکا مقامهای روس را به دخالت در شکنجه و بازداشت غیرقانونی او متهم می کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.