منافع بلندمدت و امپریالیستی آمریکا در کره مانع از هرگونه نزاع در این منطقه خواهد شد

۲۱فروردین۱۳،

یک کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: منافع بلندمدت و امپریالیستی آمریکا در شبه جزیره کره و ارتباط اقتصادی عمیق این کشور با چین و ژاپن نیز از عواملی است که آمریکا را از تشدید شعله‌ور شدن نزاع و تنش در این منطقه برحذر می‌دارد.

حسن صادقیان د رگفتکو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بحران کره شمالی و حمله احتمالی از سوی این کشور به آمریکا و تغییر در معادلات سیاسی شبه جزیره کره، گفت: علی‌رغم مجهز بودن کره شمالی به تلسحات هسته‌ای و عدم الویت این منطقه برای غیر چشم بادامی‌ها طبیعتا اقدامی مبنی بر حمله به کره شمالی، از سوی چین، ژاپن و یا آمریکا صورت نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: در تفکرات سیاسی مقامات کره شمالی این تفکر که نابودی کشورهای همجوار زمینه را برای حضور ابرقدرت‌های غربی فراهم خواهد کرد امری دور از ذهن نیست؛ همانگونه که بمباران شیمیایی ژاپن از سوی آمریکا این کشور را از لحاظ نظامی به دولت آمریکا وابسته کرده و شرایط را برای حضور خود در منطقه شبه جزیره فراهم کرد.

صادقیان در ارتباط با به‌کارگیری راهکارهای کاهش فشار از سوی آمریکا و ایجاد تنش نسبت به مواضع کره در قبال این کشور، تصریح کرد: عواملی مانند عقب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نشینی ظاهری، سکوت و تعویق آزمایش موشکی در شبه جزیره کره توسط آمریکا و همچنین مسافت زیاد این دو کشور، به کاهش احتمالات آغاز درگیری‌ها میان آمریکا و کره شمالی کمک خواهد کرد.

وی افزود: منافع بلندمدت و امپریالیستی آمریکا در شبه جزیره کره و ارتباط اقتصادی عمیق این کشور با چین و ژاپن نیز از دیگر عواملی بوده که آمریکا را از تشدید شعله‌ور شدن نزاع و تنش در این منطقه بر حذر می‌دارد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان تهدیدات اتمی کره شمالی را  پاسخی به تشدید تحریم‌ها و تحمیل محدودیت‌های آمریکا به این کشور تلقی کرده و خاطرنشان کرد: آمریکا در تلاش است تا با کمترین هزینه به پیشبرد اهداف شوم خود در کره اقدام کند اما در این میان کره شمالی با اتخاذ سیاست‌های مقابله‌جویانه هرگونه اهداف خصمانه آمریکا را در هم خواهد شکست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.