مهدی هاشمی: اکثریت هیات اجرایی با برگزاری انتخابات کمیته موافق است/ کاندیدای ریاست نمی‌شوم

۲۶خردادماه،

سید مهدی هاشمی گفت: هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به این اجماع رسیده‌اند که انتخابات کمیته را برگزار کنند.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دربارهٔ‌ی مخالفت بعضی از اعضای هیات اجرایی با برگزاری انتخابات کمیته المپیک در تاریخ ۲۰ تیر اظهار کرد: من در جریان جمع‌بندی نهایی اظهارات هیات اجرایی نیستم اما در نشست فوق‌العاده هیات اجرایی تاکید شد که انتخابات در همان تاریخ ۲۰ تیر برگزار شود. اکنون هم افشارزاده و علی‌آبادی برای گرفتن تاییدیه اساسنامه تازه به لوزان سفر کردند تا شرایط برای برگزاری انتخابات مهیا شود.

وی ادامه داد: ما اکنون امکان برگزاری انتخابات را در تاریخ مقرر داریم اما اگر مصلحتی برای تاخیر یا جابه‌جایی زمان انتخابات هم وجود داشته باشد منعی نیست. کمیته المپیک مشکلی برای برگزاری انتخابات ندارد. ممکن است دوباره IOC به اساسنامه ایراداتی بگیرد که این مساله هم بحث دیگری است و امیدوارم چنین اتفاقی نیفتد.

رییس فدراسیون تیراندازی با تاکید بر این‌که اعضای هیات اجرایی مخالفتی با برگزاری انتخابات ندارند، افزود: بعضی از اعضای هیات اجرایی اعتقاد دارند که انتخابات باید در دوره مدیریت دولت بعدی برگزار شود اما از نظر کمیته ملی المپیک همه چیز آماده است. حالا اگر به هر سببی انتخابات به تعویق بیفتد کمیته مسوول نیست؛ چرا که اکثریت اعضای هیات اجرایی موافق با برگزاری انتخابات می باشند. قاعدتا قبل از برگزاری انتخابات باید از دولت تازه استعلام و نظرسنجی شود. در این حالت امکان تعویق انتخابات وجود دارد.

هاشمی در واکنش به این اظهارنظر که شنیده شده IOC هنوز بر روی اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها و بازگرداندن روسای برکنار شده برای برگزاری انتخابات کمیته تاکید دارد، خاطرنشان کرد: این مساله حل خواهد شد. شواهد و قراین حاکی از این است که تا زمان انتخابات هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. به نظر من IOC دیگر جدیت قبل را ندارد. دوستان ما هم به سوییس سفر کردند تا موضوع را نهایی کنند. بعد از بازگشتشان مشخص می‌شود که کمیته بین‌المللی المپیک تا چه حد مصر است.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا برای ریاست این کمیته در دوره تازه کاندیدا خواهد شد، به ایسنا گفت: علاقه‌ای برای تصدی پست ریاست ندارم. اگر نیاز باشد در هیات اجرایی می‌مانم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.