مواظبت از پا در بیماران دیابتی اهمیت فراوان دارد!

۱۱اردیبهشت،

پزشکان به مبتلایان به دیابت در نگهداری از پاهایشان برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند زخم پای دیابتی اخطار می‌دهند تا با رعایت نکاتی مانع از ایجاد این عارضه بشوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ فرد مبتلا به دیابت علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش منظم باید مواظب پاهای خود باشد، از جمله از خیس شن کفش و پاهای خود به مدت بسیار اجتناب کنند.

گفتنی است: اشخاص می‌توانند از مرطوب کننده‌ها برای ایجاد رطوبت دریاها و جلوگیری از خشکی پاهایشان جلوگیری کنند اما باید مواظب باشند تا مرطوب‌کننده را لای انگشتان پای خود نزنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، برای جلوگیری از بروز مشکل زخم پای دیابتی، استفاده از جوراب تمیز و خشک برای بیمار الزامی است که جنس آن بهتر است مخلوط پنبه و آکریلیک باشد.

پزشکان پیشنهاد می‌کنند تا اشخاص دیابتی به صورت مرتب ناخن‌های خود را گرفته البته با مراقبت تا تولید زخم در کناره ناخن نکند.

همینطور پزشکان پیشنهاد می‌کنند تا اشخاص نسبت به تغییرات و علائمی مانند خراش، کبودی و پینه در پاهای خود حساس باشند و نگذارند پس از رسیدن بی‌حسی به پاهای خود تازه به دنبال درمان بگردند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.