موافقت با پوشش اسلامی زنان فوتبالیست

اتحادیه بورد بین المللی فوتبال موافقت اصولی خود را در باره دادن مجوز بازی به زنان فوتبالیست با پوشش اسلامی در مسابقات رسمی را اعلام کرد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، این بورد که بالاترین مرجع قانونگذاری در فوتبال جهان است و هجده سال زودتر از فیفا تشکیل شده، روز پنجشنبه با پوشش اسلامی برای فوتبالیستهای زن‌ در مسابقات رسمی موافقت کرد.

آلکس سوسای دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا( AFC) گفت که این کنفدراسیون از این تصمیم استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی خاورمیانه به توسعه فوتبال کمک زیادی کرده‌اند، افزود: این برای ما خبر خوبی است. این به نفع جامعه فوتبال و جامعه مسلمانان است.

شایان ذکر است در مقدماتی المپیک لندن، تیم فوتبال زنان ایران به دلیل پذیرفته نشدن پوشش آنها از سوی داور، در مقابل اردن بازنده اعلام شد
 
فیفا پنج سال پیش استفاده از پوشش سر را به دلیل خطری که ممکن است برای سلامت بازیکنان ایجاد کند، ممنوع کرد.

 این تصمیم فیفا بیش از همه بر زنان ایرانی تأثیر گذاشت. هشت ماه پیش تیم فوتبال بانوان ایران در دور دوم انتخابی المپیک لندن با لباسی پا به میدان مسابقه با اردن گذاشت که تمام بدن آنها از جمله سر و گردن و گوش‌ها را می پوشاند.

 داور مسابقه به‌ دلیل اینکه این لباس قانون چهارم بازی فوتبال را نقض می کند مسابقه را برگزار نکرد و نتیجه سه بر صفر به نفع اردن اعلام شد. به این ترتیب نقطه پایانی بر رویای زنان ایرانی برای حضور در المپیک گذاشته شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.