موشکهای حزب الله می توانند گنبد آهنین را بر باد دهند

۱۰م دیماه ،

به گزارش واحد مرکزی خبر ، روزنامه لوفیگارو در گزارشی دربارهٔ سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین با اشاره به اینکه هر بار رهگیری موشک های دشمن با این سامانه پنجاه هزار دلار هزینه دارد، نوشت: با این حال این سامانه  در برابر موشک های جنبش حزب الله کارایی ندارد.

لوفیگارو افزود: این سامانه فقط می تواند موشک های حمله برنده را تا شعاع ۷۵ کیلومتری رهگیری کند و بر این اساس نمی تواند از مناطق نزدیک محل شلیک دفاع کند.

به همین سبب این سامانه در برابر حمله موشکی احتمالی حزب الله کارایی ندارد. این جنبش با ظرفیت افزون بر شصت هزار راکت وموشک های قوی می تواند کل سامانه دفاع موشکی اسراییل را بر باد دهد.

در عین حال این سامانه تنها پنج مجموعه رهگیری موشک دارد و هر بار رهگیری پنجاه هزار دلار هزینه دارد.

در جریان جنگ اخیر علیه غزه پانصد رهگیری صورت گرفت.

به همین سبب اسراییلی ها سفارش خرید سامانه های تازهی را داده اند که قادر به مقابله با موشک های حزب الله باشد.

از آن جمله می توان به سامانه « دیوید اسلینگ» اشاره کرد. اما این سامانه ها تنها سال ها بعد عملیاتی می شوند.

به همین سبب بعضی ژنرال های ارتش اسراییل بر این باورند که تصور در امان بودن از شلیک موشکی اشتباه است و اگر همچنان که معروف است جنگ، ادامه سیاست محسوب می گردد، راه اندازی فرآیند صلح نیز سلاح بی تردید کاراتری در مقایسه با گنبد آهنین است.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. جبرییل:

    به نظر بنده حقیر حزب الله حزب خداوند است ودر هیچ جنگی بازنده نخواهد بود گنبد اهنین که هیچ حتی اگر تمام سقف خانه های اسراییل دارای سیستمهای ضد موشک باشند بازهم موشکهای جبرییل کار خود را خواهند کرد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.