موفقیت دانش آموزان ایران طی ششمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک در برزیل

دانش آموزان ایران اسلامی در ششمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک در کشور برزیل موفق به کسب یک مدال طلا ، ۵ نقره و ۴ برنزشدند.

 
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، تیم های الف و ب المپیاد نجوم و اختر فیزیک کشورمان که به منظور شرکت در ششمین دوره این مسابقات جهانی در تاریخ ۱۱ مردادماه به کشور برزیل سفر کرده بود ، موفق به به کسب یک مدال طلا ، ۵ نقره و ۴ برنزشدند.
بر اساس این گزارش، در تیم الف ایران، آرش گل محمدی، موفق به کسب مدال طلا، عطا مردای ، محمد جواد شریعت زاده و کیانا افضلی موفق به کسب مدال نقره و فاطمه قشلاق پور موفق به کسب مدال برنز شدند و در تیم ب ایران نیز فرزاد فتحی و سید شایان خالوئی تفتی مدال نقره و عرفان بیات ، سارا علیقلی زاده صفری و علی عباسی مدال برنز کسب کردند.
این گزارش حاکیست، در این دوره از مسابقات ۱۳۴ دانش آموز از ۲۷ کشور جهان به رقابت پرداختند که تنها کشور ایران و برزیل مجوز حضور دو تیم را دارا بودند.
گفتنی است، در سال گذشته تیم های الف و ب اعزامی ایران به این المپیاد درکشور لهستان، ۱ مدال طلا، ۴ نقره و ۵ مدال برنز را کسب نموده بودند که بدین ترتیب نتیجه امسال تیم نجوم ایران با کسب یک مدال طلا ، ۵ نقره و ۴ برنزنشان از بهبود نتیجه آنها دارد.
شایان ذکر است، تیم های اعزامی کشورمان ، روز ۵ شنبه، ۲۶ مردادماه ، ساعت ۳:۳۵ بامداد از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور عزیزمان باز خواهند گشت./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.