موفقیتهای علمی نشان دهنده هوش و ذکاوت ایرانی است

به گزارش ایرنا، ‘حسین پور ‘ عصر روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از سه تن از مخترعان ایرانی که در دانشگاه های ترکیه عناوین نخست را کسب کرده اند، با بیان این مطلب گفت: ۳۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و در این مدت کشورمان با توطئه های مختلف از سوی کشورهای غربی مواجه بوده است، اما هوش و ذکاوت ایرانیان سبب شده تا با مقاومت مردم ایران این توطئه ها خنثی شود و در طی مدت نیز به موفقیت های بسیاری در عرصه های علمی و دانشگاهی دست یابیم.

وی با اشاره به تاریخ و تمدن ایران و با ارج نهادن به تلاش و زحمات دانشجویان برگزیده ایرانی در دانشگاه های ترکیه اظهار داشت: موفقیت هر ایرانی در هر کجای جهان، افتخاری برای مردم و مسوولان کشورمان بشمار می رود و ایرانیان به جهانیان ثابت کرده اند که از هوش و درایتی بسیار برخوردارند.

سفیر ایران در آنکارا با اشاره به افتخارات کسب شده از سوی دانش آموزان و دانشجویان ایرانی در المپیادهای مختلف متذکر شد، هیچ یک از دانشجویان کشورهای مختلف به اندازه، دانشجویان ایرانی نتوانسته اند در ترکیه موفقیت کسب کنند که این نشان دهنده هوش و ذکاوت ایرانیان است.

حسین پور با اشاره به تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای غربی علیه ایران اسلامی اظهارداشت: با وجود این تحریم ها، هر روز شاهد موفقیت های بیشتری ایرانیان در زمینه های مختلف هستیم که این موضوع حاکی از هوش، خلاقیت و قدرت ذهنی ایرانیان است.

وی با اشاره به دیدارهای خود با مقام های ترکیه افزود: در ملاقات های مختلفی که با مقام های ترکیه ای داشته، آنها به دفعات از هوش و توان بالای ذهنی جوان های ایرانی سخن گفته اند که شنیدن این موضوع مایه مباهات است.

سفیر ایران در آنکارا با اشاره به تاسیس انجمن دانشجویان ایرانی در ترکیه، دانشجویان ایرانی را به همبستگی و اتحاد دعوت کرد و افزود سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و کارکنان این سفارت و سرکنسولگری کشورمان در آنکارا، آماده هرگونه مساعدت برای به دانشجویان ایرانی و رفع مشکلات آنان است.

امیر حاجی علی قندی، سید علی فرزانیان و مازیار توپال سه تن از مخترعان ایرانی هستند که به عنوان بهترین دانشجویان برخی از دانشگاه های ترکیه برگزیده شدند.

خاورم ** ۲۳۰**۱۰۸۰** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۸۵۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.