میانمار از آزادی بیش از ۵۰۰ زندانی سیاسی خبر داد

میانمار اعلام کرد که ۵۱۴ تن از زندانیان متهم به جرائم سیاسی آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری اپوک تایمز چین، این اقدام دولت میانمار پیش از سفر تین سین، رییس جمهوری این کشور به آمریکا و یک روز پس از سفر آنگ سان سوچی، رهبردموکراسی‌خواه میانمار و برنده جایزه نوبل به آمریکا صورت پذیرفت.

دولت میانمار سال گذشته بیش از ۳۰۰ تن از زندانیان سیاسی را مورد عفو قرار داد، با این حال طبق برآوردهای انجام شده ۴۰۰ تن هنوز هم در زندان‌های این کشور به سر می‌برند.

حزب مخالف اتحادیه ملی برای دموکراسی به خبرگزاری ای.بی.سی گفت که از این تعداد ۴۲۴ تن به دلیل مسائل سیاسی زندانی شده بودند. گروه‌های حقوق بشری و دولت‌های غربی از مقام‌های میانمار خواسته‌اند تا تمام زندانیان سیاسی را آزاد کنند.

آمریکا و سایر کشورها در پی اصلاحات سیاسی در میانمار، از جمله آزادی احزاب مخالف برای شرکت در انتخابات پارلمانی، از شدت تحریم‌ها علیه این کشور کاسته و ممنوعیت سفر مقام‌های ارشد این کشور به آمریکا را لغو کرده‌اند. آنگ سان سوچی سایر کشورها را به کاهش شدت تحریم‌ها علیه میانمار ترغیب کرده تا مقامات این کشور بتوانند فرآیند انتقال قدرت دموکراتیک را به سرانجام برسانند.

سفر سوچی و تین سین به آمریکا به احتمال زیاد روابط بین دو کشور را تقویت می‌کند. سوچی که در حال حاضر در واشنگتن به سر می‌برد مدال طلای کنگره را در روز چهارشنبه دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.