یک کارشناس حقوق بشری سازمان ملل خواستار شد: آزادی همه زندانیان سیاسی در میانمار

youm7.jpg47.jpg

یک کارشناس مستقل سازمان ملل در موضوع حقوق بشر با استقبال از اقدام جدید دولت میانمار برای عفو چندین تن دیگر از زندانیان سیاسی در این کشور، خواستار ایجاد مکانیزمی برای بررسی و تعیین تعداد دقیق زندانیان سیاسی میانمار که هنوز پشت میله‌ها هستند،‌ شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توماس اوجی آقوبنیتانا، گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص حقوق بشر میانمار در مورد آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی میانمار ابراز خرسندی کرد و از مقامات این کشور خواست تا به سیاست آزادی بدون شرط زندانیان سیاسی ادامه دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آزاد کردن زندانیان سیاسی گامی است مهم در جهت ابقای دموکراسی در میانمار، یادآور شد که برای روشن شدن تعداد این زندانیان باید مکانیزمی ایجاد شود که بتواند به زندان‌ها دسترسی داشته باشد و از آنها بازدید کند.

براساس اخبار جدید منتشر شده از سوی دفتر کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل، درمیان این زندانیان یک رهبر بودایی حضور داشت که از سپتامبر ۲۰۰۷ بدلیل شرکت در اعتراضات در بازداشت بسر می‌‌برد.

این کارشناس در ادامه تاکید کرد که دولت باید آینده زندانیان را پس از بازگشت به جامعه تضمین و کمک‌های پزشکی فوری را برای آن دسته از زندانیانی که مورد بدرفتاری قرار گرفته و یا حبس‌های انفرادی طولانی مدت داشته‌اند، فراهم کند.

براساس گزارش پایگاه خبری سازمان ملل، گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین با اشاره به نام چند فعال حقوق بشری و سیاسی در میانمار که سال‌های زیادی را به دلیل فعالیت‌هایشان در زندان بوده‌اند‌، آزادی همه زندانیان سیاسی و رسیدگی به وضعیت آنها را خواستار شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.