می‌توانید به هر شکلی که بخواهید بادکنک داشته باشید!

بهنوش خرم‌روز: بعضی از افراد در زمینه درست کردن شکل‌هایی مانند خرگوش با بادکنک مهارت‌های خلاقانه‌ای دارند. اما به هر حال، با یک بادکنک لوله‌ای و پیچاندن و گره زدن مگر چه‌قدر شکل‌های متنوع می‌توان درست کرد؟ دوست دارید در جشن تولدتان بادکنک‌هایی به شکل حیوان مورد علاقه‌تان یا نمادی که دوست دارید داشته باشید؟ دوست دارید به فرزندتان بادکنک‌هایی بدهید که خیلی متفاوت باشند یا از ذوق او برای بادکنک به بهترین نحو برای آموزش مفاهیمی که می‌خواهید استفاده کنید؟ کمی صبر کنید، به زودی می‌توانید به هر شکلی که بخواهید بادکنک داشته باشید. فقط کافی است شکل مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را پرینت کنید. همین! امکان چاپگرهای سه‌بعدی امروزی بدین معنا است که شما می‌توانید بادکنک‌هایی در هر شکل و رنگی که می‌خواهید داشه باشید.
البته هنوز یک ایراد وجود دارد. نمی‌توانید فقط یک مدل سه‌بعدی برای یک بادکنک بدون باد بدهید و انتظار داشته باشید وقتی بادش می‌کنید، درست به همان شکل سه‌بعدی که می‌خواستید در بیاید. باد کردن بادکنک شکلش را از بین می‌برد.
به گزارش نیوساینتیست، محققین به راه‌حل تازه‌ای دست یافته‌اند. گروهی از موسسه فناوری فدرال سوییس و تحقیقات دیزنی که هر دو در زوریخ قرار گرفته‌اند، شکل‌های سه‌بعدی برای بادکنک‌ها طراحی کردند تا این موضوع را بررسی کنند که یک بادکنک خالی به چه چیزی نیاز دارد تا بتواند بعد از باد شدن هم همان شکل دلخواه ما را نگه دارد. آن‌ها مدلی از نحوه کش آمدن یک بادکنک پلاستیکی در حال باد شدن تهیه کردند، سپس مدل را معکوس کردند تا در واقع به بادکنکی برسند که بادش خالی شده و حدس می‌زدند که دراین حالت، آن‌چه مورد مطالعه قرار می‌گیرد بیشتر می‌تواند بازنمای شکل بادکنک در حالت بادشده باشد.
برخی از شکل‌ها برای تکرار ساده‌ترند، مثلا قسمت‌های تخت یا زاویه‌های تیز به دلیل این که شکلشان به فشار هوا بستگی دارد، قدری مشکل ایجاد می‌کنند.
در نهایت گروه با محاسبه بهترین شکل برای بادکنک بادنشده، از یک چاپگر سه‌بعدی برای ایجاد یک قالب برای ساخت بادکنک بادنشده استفاده کرد. آن‌ها تا به حال موفق شده‌اند این فرایند را در مورد شکل‌هایی مانند خرگوش، فیل و سر میکی‌ماوس تست کنند. قرار است گروه کار خود را ماه آینده در یوروگرافیک ایتالیا ارائه کند.

۵۳۲۷۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.