می خواهم در المپیک نتیجه بگیرم

با عملکردمان در المپیک ، نگرش نسبت به بوکس را تغییر می دهیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، امین قاسمی پور، مشت زن المپیکی وزن ۶۹- کیلوگرم کشورمان متولد سی شهریور ماه سال شصت و چهار در شهر رشت، سال ۱۳۷۸ بود که برای اولین بار ورود به دنیای ورزش بوکس را تجربه کرد .

قاسمی پور زیر نظر استاد تقی کانوخ بوکس را آموزش دید و در سال ۱۳۸۱ اولین مسابقه خود را برای ملی پوش شن انجام داد با کسب مقام قهرمانی در این رقابت ها جواز پوشیدن پیراهن تیم ملی در بخش جوانان و نوجوانان را کسب کرد وی پس از دو سال حضور در اردوی تیم ملی جوانان در سال ۸۳ راهی تیم ملی بزرگسالان شد و در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار در مسابقه برون مرزی حضور یافت و در تورنمت ارمنستان توانست به مدال طلا دست یابد.

وی قهرمانی خود را در مسابقات قهرمانی کشوری بزرگسالان دنبال کرد تا در مسابقات گزینشی قزاقستان که آخرین فرصت  و گذرگاه ملی پوشان برای حضور در المپیک ۲۰۱۲ لندن بود با برد مقابل حریفان عراق و اردن جواز بلیط لندن را در دست بگیرد.

امین قاسم پور بوکسور وزن ۶۹ کیلوگرم کشورمان جانشین مرتضی سپهوند بوکسور المپیکی کشورمان در پکن است. که بهانه ای شد تا با وی به گفتگو بپردازیم.

امین قاسم پور بوکسور المپکی وزن ۶۹ کیلوگرم کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشیممتازنیوز، بیان داشت: برای حضور در این رویداد مهم ورزشی که آرزوی هر ورزشکاریست که در آن شرکت کند به طور شبانه روز تمرین کردم و قصد دارم بهترین مبارزه ام را برای رنکینگ ؟ مسابقات از خود به نمایش بگذارم و نتیجه دلخواهم را بدست آورم.

وی در ادامه افزود: پس از کسب جواز حضور در بازی های ۲۰۱۲ لندن در مسابقات قزاقستان تمام عزم خود را جذب کردم تا در این سه ماه زمان باقی مانده به بالاترین درجه آمادگی جسمانی برسم . خوشبختانه حضور در تورنمت سن پطرز بورگ و اردوی مشترک ایتالیا محک بسیار خوبی برای میزان آمادگی ام بود تا با شناسایی نقاط ضعف خود  تا قبل از اعزام به بازی های المپیک آنان را رفع کنم.

قاسمی پور در ادامه اظهار داشت: مبارزه و تمرین با بوکسورهای ایتالیا ، اوکراین و آذربایجان قبل از اعزام به این رقابتها بسیار مفید و مثمرثمر بود تا بتوانیم به یک خودباوری و اعتماد به نفس برسیم که چیزی از بوکسورهای اروپایی کم نداریم  و می توانیم با تمرکز و تمرین بیشتر به نتیجه مطلوب دست یابیم.

قاسمی پور در خصوص امکانات فراهم شده توسط مسئولین فدراسیون بوکس اظهار داشت: خوشبختانه مسئولین فدراسیون و کادرفنی امکانات و بازی های تدارکاتی خوبی را پس از جواز حضور در المپیک ۲۰۱۲ لندن فراهم کردند و در این فرصت کوتاهی که تا زمان اعزام به این بازی های داشتیم از اردوها و تورنمت بسیار خوبی استفاده کردیم تا میزان آمادگی جسمانی خود را به حد مطلوب برسانیم.

وی افزود: اگر قبل از مسابقات قزاقستان که آخرین شانس مان در المپیک بود می توانستیم به چندین تورنمت و اردوی مشترک برویم به طور قطع در رینگ های قزاقستان بهتر ظاهر می شدیم و به طور قطع بیش از سه سهمیه المپیک ر کسب می کردیم چرا که فقط کم تجربه هستیم و به دلیل همین کم تجربگی ها مغلوب میدان می شویم.

بوکسور وزن ۶۹ کیلوگرم کشورمان در خصوص شانس مدال آوریش در المپیک ها بیان داشت: بازیهای المپیک بزرگترین رویداد ورزشی دنیا است که چکیده ورزشکاران حرفه ای هر رشته در آن حاضر می شوند و همه ورزشکاران در تمامی قاره ها مدعی صد در صد قهرمانی هستند و کسی برای زنگ تفریح در این رقابت ها حضور نمی یابد.

وی افزود: المپیک میدان بزرگی است کسی مدال در آن آسان نخواهد بود اما من از کسب مدال ناامید نیستم و می خواهم نتیجه خوبی را در اولین تجربه حضورم در المپیک ۲۰۱۲ بدست آورم .

قاسم پور اظهار داشت: با حضور درخشان و پررنگمان در المپیک نوع  نگاه ها و نگرش ها را به این رشته عوض خواهیم کرد چرا که بوکس این استعداد و توانایی را دارد که جزء رشته های مدال آور المپیکی باشد و با کمی توجه مسئولان ورزش می تواند شکوفا شود قصد داریم تمام سعی خود را برای کسب مدال تاریخی بوکس به کار ببندیم و با شکستن این طلسم ۷۰ ساله،  بوکس نیز جز رشته های مدال آور در المپیک شود.

وی در خصوص شناخت حریفان خود در المپیک ۲۰۱۲ اظهار داشت: ۳۲ بوکسور در وزن ۶۹- کیلوگرم در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن از سراسر جهان شرکت می کند که تنها از حریفان آسیایی خود به طور نسبی شناخت دارم که مشت زنان از اوکراین ، قزاقستان ، چین و بوکسورهای آفریقایی از اصلی ترین رقبای من  بر روی رینگ خواهد بود که امیدوارم با کمی شانس در قرعه کشی در یک قرعه ای آسان قرار گیرم و بتوانم عملکرد مطلوبی از خود به نمایش بگذارم.

بوکسور گیلانی المپیکی کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان ورزش کشور باید توجه بیشتری به این رشته رزمی که در تمامی چهارده دوره برگزاری بازی های المپیک شرکت کرده داشته باشد و در صورتی که نتوانستیم در المپیک موفق عمل کنیم آن را رها نکنند و با توجهات بیشتر و فراهم آوردن امکانات برای المپیک ۲۰۱۶ برنامه ریزی کنند.

وی افزود: متاسفانه در بوکس ایران بر خلاف سایر کشورهای صاحب بوکس به جوان گرایی توجه نمی شود و یک مشت زن از سن (۱۷-۱۸) سالگی تازه وارد دنیای حرفه ای می شود که در این کشورها سن اوج قهرمانان شان در رده سنی جوانان است.

همچنین توجه نکردن به مشکلات قهرمانان بوکس و حمایت نکردن آنان از سوی مسئولان ورزش منجر شد تا انگیزه میان قهرمانان و ورزشکاران بوکس کمتر شود که با تزریق بودجه و حمایت بیشتر می توان شرایطی را ایجاد کرد که از پایه به این رشته کمک کرد و به طور قطع با کمی توجه بیشتر می توانیم در بوکس تاریخ ساز شویم و در تمامی میادین موفق تر عمل کنیم./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.