ناتو: درخواست ترکیه را برای استقرار ضد‌موشک در مرز سوریه بررسی می‌کنیم

۰۲م آذر ،

به دنبال درخواست رسمی آنکارا برای استقرار تجهیزات دفاع ضدموشک سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مرز ترکیه و سوریه، دبیرکل این سازمان گفت که این درخواست بدون تاخیر بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی.ان.ان، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در پیامی که در صفحه توییتر وی انتشار یافت، اعلام کرد که درخواست رسمی ترکیه برای استقرار تجهیزات دفاع ضدموشک در مرزهای‌ این کشور با سوریه بدون تاخیر بررسی می‌شود

پیش‌تر ترکیه از ناتو خواسته بود در مناطق مرزی این کشور با سوریه موشک‌های «پاتریوت» نصب کند. موشک پاتریوت نوعی موشک زمین به هوا و رهگیر موشک‌های پرتاب‌شده است.

راسموسن نزدیک به یک ماه پیش گفته بود که در صورت ضرورت، این ائتلاف از ترکیه به عنوان یکی از اعضایش دفاع و محافظت می‌کند. چهارشنبه هفته قبل راسموسن گفت که نامه‌ای از ترکیه برای استقرار موشک‌های پاتریوت دریافت کرده است.

گوئیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان گفت که از نماینده‌ این کشور در ناتو خواسته است تا این درخواست ترکیه را تایید کند.

او گفت: اجتناب از ارائه حمایت‌های دفاعی به یک عضو ناتو اشتباهی جدی خواهد بود؛ آن هم در موقعیتی که این کشور عضو احساس می‌کند که در معرض حمله‌هایی از خارج است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.