اعتراف ترکیه به ناکارآمدی موشک های پاتریوت

۱۹ام بهمن ،

وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی اذعان کرد سیستم موشکی پاتریوت که در مرزهای این کشور و سوریه مستقر شده است، قادر به حمایت از رژیم صهیونیستی نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،‌ روزنامه «حریت»، «عصمت یلماز»، وزیر دفاع ترکیه روز چهارشنبه در اظهاراتی در پارلمان این کشور گفت، سیستم دفاع موشکی ناتو از نظر فنی آنقدر پیشرفته نیست که بتواند از اسرائیل در برابر حملات احتمالی موشک های ایرانی (!) حمایت کند.
وی ظاهرا این ادعاها را در برابر اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر اینکه استقرار موشک های پاتریوت در خاک ترکیه به منظور دفاع از رژیم صهیونیستی صورت گرفته، بیان کرده است.
وزیر دفاع ترکیه افزود، موشک های پاتریوت که برد آنها پبیش از ۳۶ کیلومتر نیست، از نظر فنی به اندازه ای پیشرفته و مدرن نیستند که بتوانند موشکی را که از خاک ایران به سرزمین های اشغالی شلیک می گردد، منهدم سازند.
یلماز با تاکید بر اینکه این موشک ها بعد دفاعی دارند، گفت، از موشک های پاتریوت در عملیات تهاجمی استفاده نمی شود.
ناتو  در چهارم دسامبر درخواست ترکیه را برای استقرار سامانه های موشکی پاتریوت در مرزهای این کشور و سوریه قبول کرد و مدعی شد این اقدام با هدف مقابله با آنچه وی تهدیدات سوریه نامید، صورت می گیرد.
ناظران و تحلیل‌گران این حرکت را آغاز دخالت عملی ناتو در اوضاع سوریه می‌دانند.
ایران، روسیه و چین این حرکت را مورد انتقاد قرار داده و گفته اند که این کار فقط سبب تشدید تنش های منطقه ای می گردد.
سوریه نیز در اعتراض به اقدام ترکیه برای استقرار سامانه موشکی پاتریوت در امتداد مرز با این کشور، آن را «اقدام تحریک‌آمیز دیگر دولت اردوغان» دانسته است.
مردم ترکیه نیز تاکنون چندین بار علیه استقرار این سامانه ها تظاهرات کرده اند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.