نبی:مربیانی که مدرکA دارند خانه‌نشین می باشند

۲۸اردیبهشت،

 مهدی محمد‌نبی در آغاز سخنرانی‌اش در همایش گردهمایی مربیان با کمیته آموزش فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ما پیشرفت خوبی در بحث مربیگری داشتیم اما جای تاسف دارد مربیانی که دارای مدرک A آسیا می باشند خانه‌نشین می باشند و حتی در استان خود هم تیم ندارند.

به گزارش فارس، وی افزود: متاسفانه برخی‌ها که مدارج مربیگری را طی نکردند تیم دارند و احسانی باید بررسی کند که آنهایی که مدارک مربیگری درجه یک را دارند در راس اولویت برای تیم‌داری قرار بگیرند.

نبی تاکید کرد: ما خواسته بودیم سرمربی‌ تیم های لیگ برتری حتما مدرک A داشته باشند اما در حال حاضر خواسته ما این است که شرایط را به جایی برسانیم که آنها مدرک پروفشنال حرفه‌ای را دریافت کنند و دیگر مدرک درجه A کافی نیست.البته قصد داریم طبق هماهنگی این کار را انجام دهیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌هایش گفت: مربیان باید سواد عمومی فوتبالیست‌ها را بالا ببرند. مربیان ما از میزان تحصیلات خوبی برخوردارند و باید با انتقال سواد به بازیکنان آن را به تیم‌ها منتقل کنند چون مطمئنا بازیکن باسواد موفق‌تر خواهد شد.

نبی با اشاره به موفقیت بانوان در امر مربیگری گفت: ما در این مسئله پیشرفت خوبی داشتیم اما باید نکته‌ای را بگویم قبلا یک مربی که مربی والیبال و بسکتبال بوده مربی تیم ملی فوتبال ما شده بود. این مسئله خیلی بد است و باید برای آن چاره‌جویی شود. البته در بخش بانوان سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفته اما ما توقع داریم سطح آموزش ما بالاتر برود.

وی در پایان گفت: من از احسانی می‌خواهم که با مسئولان AFC رایزنی کند و از آنها بخواهد به جای یک دوره کلاس پروفشنال دو دوره در ایران برگزار شود چون علاقمندی به این کلاس‌ها زیاد است.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.