نخریدن مواد لبنی از سوی مردم مهمترین راهکار در تعدیل قیمت است


نخریدن مواد لبنی از سوی مردم مهمترین راهکار در تعدیل قیمت است

۱۲:۲۷ (دوشنبه ۲۶ تیر )
اخبار مرتبط
» گرانفروشی در محصولات لبنی بیداد می کند
» کارخانه‌ها به وعده‌ خود عمل نکردند
» وزارت بهداشت بر تولید کنندگان زیر زمینی لبنیات نظارت می کند
» توزیع روزانه ۱۴۰۰ تن لبنیات با قیمت مصوب
نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: به نظر می رسد با نخریدن این کالاها از سوی مردم می توان تا حدودی به کاهش قیمت ها امیدوار بود.

محمدرضا امیری کهنوج نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب و قلعه جنگ در خانه ملت با اشاره به گرانی های اخیر در سطح جامعه اظهارداشت: در جلسات متعددی که با نمایندگان دولت در کمیسیون کشاورزی جهت رسیدگی به موضوع گرانی کالاهای اساسی و مواد لبنی داشته ایم، هنوز این مشکلات برطرف نشده که به نظر می رسد با نخریدن این کالاها از سوی مردم می توان تا حدودی به کاهش قیمت ها امیدوار بود.
وی در پاسخ به این سوال که مگر نمی شود با دولت مشکلات را حل کرد گفت: به اعتقاد من با شرایط موجود اقتصادی، برگزاری جلساتی باحضور نمایندگان دولت بی فایده است.
وی ادامه داد: نخریدن مواد لبنی از سوی مردم را مهمترین راهکار در تعدیل قیمت ها است.
وی با تاکید بر اینکه قیمت محصولات لبنی برای تولید کننده و مصرف کننده صرفه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: آنچه اتفاق افتاده این است که قیمت نهاده های مختلف دامی افزایش یافت که افزایش قیمتی که به شیر و مواد لبنی داده شد برای حمایت از این موضوع بود که البته این میزان افزایش قیمت باز هم جوابگوی نیاز تولید نیست.
امیری کهنوج افزود: در ماه های اخیر موضوع گرانی مواد لبنی به خصوص شیر و ماست به حدی رسیده که اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه دیگر قادر به خرید این محصولات نیستند و از طرفی نیز تولید کنندگان هم با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند.
این عضو کمیسیون کشاورزی، با اشاره به برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا ویژه ایام ماه مبارک رمضان گفت: نه تنهابرگزاری این نمایشگاه ها تأثیری در کاهش قیمت ها ندارد، بلکه در مواردی نیز شاهد گرانی کالا در این نمایشگاه ها هستیم که این روند باید اصلاح شود.؛ با توجه به اینکه درآستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، دولت باید توجه جدی به قیمت های مواد لبنی که جزو اساسی ترین کالاهای مورد نیاز مردم در این ماه است، داشته باشد.

.

.

.

.

.

.

..

موج


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.