نخستین خوشه‌های برنج کشور برداشت شد


نخستین خوشه‌های برنج کشور برداشت شد

۱۲:۲۰ (چهارشنبه ۲۱ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

نخستین خوشه‌های برنج به عنوان طلای سبز، صبح امروز با حضور مسئولان ملی، استانی و شهرستانی در روستای غیاث‌کلای شهرستان آمل برداشت شد.

با به بار نشستن نخستین خوشه‌های برنج در خرداد ماه، امروز ۲۱ تیر برداشت برنج از اراضی شالیزاری مازندران آغاز شده است.

شهرستان آمل یکی از قطب‌های تولید برنج در کشور است و سالانه توان تولید و برآورده کردن نیاز برنج حدود سه میلیون ایرانی را دارد.

نشای برنج در این شهرستان همزمان با شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار از نخستین نشاها و برداشت آن نیز از نخستین برداشت‌های برنج در کشور محسوب می‌شود.

محصول برنج شهرستان آمل نیز از مرغوب‌ترین برنج‌های کشور به شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه برنج کشت شده از نوع طارم محلی بوده که به صورت مکانیزه برداشت خواهد شد، افزود: سطح شالیزارهای این شهرستان را که امسال برنج کشت شد حدود  ۳۸ هزار هکتار است که از این میزان حدود ۳۲ هزار هکتار به روش سنتی و مابقی اراضی به روش مکانیزه کشت شده است.

مرتضی امینی‌نیاکی یادآور شد: با بیان اینکه امسال حدود ۶ هزارهکتار از شالیزارهای آمل بیمه محصولات کشاورزی شده، گفت: این مقدار شامل ۵ هزار و ۶۵۷ هکتار بیمه عمومی محصولات و بقیه تضمین عملکرد محصولات کشاورزی بوده است.

وی در پایان اذعان داشت: پس از برداشت محصول، کشاورزان آملی زمین‌های شالیزاری را برای کشت دوم مهیا می‌کنند.

در این مراسم استاندار مازندران، مدیر کل محصولات وزارت جهاد کشاورزی، رئیس انجمن برنج ایران و نیازآذری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس حضور داشتند.

.

.

..

..

فارس


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.