نخستین کنگره بین المللی “علوم اعصاب پایه و بالینی” آغاز به کار نمود

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

نخستین کنگره بین المللی ˈعلوم اعصاب پایه و بالینیˈ با هدف ارتباط بخشی میان علوم بالینی و علوم پایه امروز با حضور مهمانان داخلی و خارجی در مرکز همایش های رازی آغاز به کار نمود.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  با توجه به اهمیت و گستردگی پژوهش های مرتبط با حوزه علوم اعصاب، این کنگره در نظر دارد به صورت سالیانه مسایل این حوزه را با حضور متخصصان رشته های روانپزشکی، نورولوژی، نوروسرجری – جراحی اعصاب -، روانشناسی، فیزیولویژی، فارماکولوژی و اعتیاد موشکافانه بررسی کند.

براساس این گزارش تفسیری، علوم اعصاب سلولی و مولکولی، علوم اعصاب شناختی، علوم اعصاب رفتاری، علوم اعصاب محاسباتی، الکترو فیزیولوژی و نقشه برداری مغزی از محورهای این کنگره است.

این گزارش تفسیری می افزاید،پژوهشگران رشته های علوم اعصاب، اعتیاد، آناتومی، بیوشیمی، مهندسی کنترل، علوم رایانه و بیوالکترونیک، مغز و اعصاب، پاتولوژی، رادیولوژی، فارماکولوژی، فلسفه، فیزیوتراپی، فیزیولوژی، روانپزشکی، روانشناسی و توانبخشی گروه های هدف این کنگره را تشکیل می دهند.

این گزارش تفسیری اضافه می نماید، در این کنگره ۶۰۰ مقاله ارایه می گردد که ۲۰۰ مقاله بصورت شفاهی و ۴۰۰ مقاله به صورت پوستر خواهد بود.

براساس این گزارش تفسیری، میهمانانی از ۱۰ کشور جهان از جمله آمریکا در این کنگره شرکت دارند و مقالاتی درباره مکانیسم ترمیم در ساخت سلولی و مولکولی در ضایعات نخاعی، آخرین یافته ها درمورد تحقیقات بیماری های پیشرونده دستگاه عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون، اختلالات حافظه و یادگیری، هشیاری ذهن و تفکر از دیدگاه عصب شناسی، در این کنگره ارایه می گردد.

نخستین کنگره بین المللی ˈعلوم اعصاب پایه و بالینیˈ تا نوزدهم آبان ماه در مرکز همایش های رازی ادامه می یابد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.