نرخ بیکاری در اسپانیا رکورد زد

جام جم آنلاین: نرخ بیکاری اسپانیا با دو دهم درصد افزایش نسبت به سه ماهه نخست، به ۲۴٫۶درصد رسیده است. این درحالی است که پیش‌بینی‌های قبلی نرخ بیکاری اسپانیا را تا ۲۴٫۹ درصد هم محتمل دانسته بودند.

نرخ بیکاری سه ماهه نخست سال جاری دراسپانیا به بالاترین میزان خود از اوسط دهه ۱۹۷۰ میلادی رسید؛ به گزارش یورونیوز، درحالی که از هر دو نفر جمعیت جوان و زیر ۲۶ سال این کشور یک نفر بیکار است، نرخ بیکاری با دو دهم درصد افزایش نسبت به سه ماهه نخست، به ۲۴٫۶ درصد رسیده است. این درحالی است که پیش‌بینی‌های قبلی نرخ بیکاری اسپانیا را تا ۲۴٫۹ درصد هم محتمل دانسته بودند.

مرکز رسمی آمار این کشور در گزارش خود تعداد افراد جویای کار را پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن اعلام کرد.

دولت اسپانیا وعده کرده است با اعمال یک سری سیاست‌های حمایتی میزان بیکاری را تا سال ۲۰۲۴ میلادی تا ۲۲ درصد کاهش دهد. اما عمق مشکلات اقتصادی این کشور از نظر برخی از کارشناسان به حدی است که ناگزیر مادرید را باز هم دست به دامان بروکسل خواهد کرد.

«سورایا د سانتاماریا» قائم مقام نخست‌وزیر اسپانیا در واکنش به امکان توسل مادرید به بسته نجات اروپایی گفت: «ما به دنبال بسته نجات نیستیم. زیر بار یک کمک مالی کلی رفتن گزینه درستی نیست. کاری که می‌کنیم این است که با قطعنامه‌های مصوب شورای اروپا تطابق بیشتری پیدا کنیم. تدابیری هم که اعلام کرده‌ایم موجب ثبات بیشتر ما در منطقه یورو می‌شوند.»

هم‌زمان و در ادامه نارضایتی‌های عمومی نسبت به اعمال سیاست‌های ریاضتی، جمعی از تاکسی داران مادرید جمعه ـ دیروزـ در اعتراض به افزایش هزینه زندگی در خیابان‌های پایتخت دست به تظاهرات زدند.(ایلنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.