نسل بیکار، تهدیدی برای اقتصاد آمریکا

جام جم آنلاین: بدهی بالا، بیکاری و کاهش درآمد نسل جوان آمریکا عاملی بازدارنده در روند بهبود اقتصاد این کشور است.

روزنامه فایننشال تایمز در شماره امروز خود نوشت: سهم آمریکایی های هجده تا بیست و چهار سال که سال گذشته مشغول به کار شدند، در روندی نزولی به پنجاه و چهار درصد رسید که طبق گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، پایین ترین میزان از سال هزار و نهصد و چهل و هشت است که وزارت کار آمریکا ثبت این روند را آغاز کرد.

نرخ بیکاری آمریکایی های شانزده تا بیست و چهار سال بالای شانزده درصد است که بیش از دو برابر نرخ بیکاری ملی است.

میزان بیکاری جوانان در سراسر جهان به سطوح بحرانی رسیده است و به گزارش سازمان بین المللی کار، تقریبا سیزده درصد نیروی کار جوان جهان امسال بیکار بودند.

اما این مشکل در آمریکا یک ویژگی خاص دارد، اینکه بازار ضعیف کار با سطوح بی سابقه بدهی آموزشی که برای متوسط فارغ التحصیلان حدود بیست و پنج هزار دلار است،‌ تقارن پیدا کرده است. این مشکل مجموعا تهدیدی برای بهبود  توان درآمدی جوانان آمریکا است و می تواند تاثیرات دراز مدتی بر رشد اقتصاد این کشور داشته باشد.

کارشناسان میگویند، وام های بالای دانشجویان نقش بازدارنده در  روند بهبود اقتصاد آمریکا دارد. مطالعات نشان می دهد،‌ فارغ التحصیلان اخیر دانشگاههای این کشور خرید خودرو و خانه را به تاخیر می اندازند که این امر مانعی در برابر رشد اقتصادی در کوتاه مدت است.مسئولان وام دانشجویی معتقدند، مشکل بدهی دانشجویان به اقتصاد آمریکا لطمه می زند و ارتباط آن با بازار مسکن ممکن است بیش از حدی باشد که به نظر می رسد.

طبق گزارش بانک مرکزی آمریکا، آمریکایی های زیر سی و پنج سال از سال دو هزار و یک  بیش از یک سوم دارایی خالص شان را از دست داده اند که جبران آن با توجه به بازار کار راکد امروز بسیار دشوار خواهد بود. این رقم در مورد همه سطوح سنی بیست و هفت درصد است. همچنین درآمد متوسط افراد زیر سی و پنج سال از سال دو هزار و هفت تا دو هزار و ده حدود ده و نیم درصد کاهش داشت که بیشترین کاهش درآمد در میان گروههای سنی است. میزان کاهش کلی درآمد در آمریکا هفت و هفت دهم درصد بوده است.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.