نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰

جام جم آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰ با قابلیت نقطه‌زنی با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر، توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع با موفقیت آزمایش شد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی درگفتگو با خبرنگاران با تبریک میلاد خجسته امام حسن مجتبی(ع)اعلام کرد: نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰ با قابلیت نقطه‌زنی با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر،توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع با موفقیت آزمایش شد.

سردار وحیدی گفت: با اتکال به قدرت لایزال الهی و تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) و در راستای نوآوری و ارتقای افزایش دقت اصابت موشک‌های زمین به زمین تولید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، متخصصین متعهد و تلاشگر سازمان صنایع هوافضا با تکیه بر توان داخلی و استفاده از فناوری‌های بومی به این موفقیت دست یافتند.

وی افزود: با استفاده از روش‌های هدایتی نوین ،سیستم نقطه زنی بر روی موشک نصب و درآزمایش پروازی انجام شده، توانایی آن در اصابت به هدف ، بدون انحراف اثبات گردید و علاوه بر افزودن قابلیت جدیدی به توانمندیهای عملیاتی نیروهای مسلح ،ایران را جزو معدود کشورهای تولید کننده این نوع از موشک در سطح دنیا قرار داد.

وزیر دفاع با بیان اینکه، در سه نسل قبلی سرعت عمل در پرتاب، قدرت تخریب بالا و دقت در هدف‌گیری متعارف حاصل شده بود گفت: امروز اضافه بر قابلیت‌های قبلی، نیروهای مسلح کشورمان قادر خواهند بود با نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰،اهداف زمینی و دریایی، نقاط تجمع دشمن، مراکز فرماندهی، سایت‌های موشکی، زاغه‌های مهمات ،رادراها و سایر اهداف مورد نظر را به صورت نقطه‌ای مورد هدف قرار داده و منهدم کنند.

وحیدی در ادامه تصریح کرد: در برنامه های آتی همه موشک های ساخت وزارت دفاع به این قابلیت مجهز خواهند شد.

وزیر دفاع توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و قابلیت‌های جدیدی که به آن افزوده می‌شود را در چارچوب دکترین دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و افزود: این توانمندی‌ها دفاعی است و فقط علیه متجاوزان و تهدید‌کنندگان منافع و تمامیت ارضی کشورمان بکارگرفته خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.