نسل کشی در برمه

شهاب مرادی: و براساس گزارش های محدود خبری تاکنون بیش از ۵۲ هزار نفر کشته شده اند و به بیش از ۵ هزار زن مسلمان تجاوز شده و کودکان معصوم زنده زنده کباب می شوند و منازل آنان و بیش از ۲۲ مسجد سوخته و ویران شده است. غیر از این کشته ها و حدود ۳۰ هزار نفری که ربوده شده اند که ظاهرا پس از چند روزی شکنجه، فرجامی جز گورهای دسته جمعی -مانند آنچه در بوسنی اتفاق افتاد!- یا سوختن در آتش و … برای آنها نمی شود تصور کرد. تازه این بخشی از فاجعه است بخش دیگر ۲۰۰ هزار مسلمان مصیبت دیده، گرسنه، بی پناه و آواره و رانده شده ای هستند که کشورهای همجوار از پذیرش آنها خودداری می کنند.
واقعا باور این همه خشونت و وحشی گری سخت است. اما کافی است شما چند تصویر از این فجایع را ببینید تا بی تاب و بی قرار اشک بریزید و از خدای بزرگ …

رسول خدا فرموده اند: مَن سَمِعَ مُنادیا یُنادی یا للمسلمین فلم یَجبه فلیسَ بِمُسلم؛ ای کاش مسلمین یدواحده ای بودند و از قدرت خود برای حمایت از هر مظلومی استفاده می کردند اما به هر حال سکوت و بی تفاوتی گناهی است بزرگ و مغایر با مسلمان بودن.
ماجرا یک نسل کشی دولتی است؛ جنایت هولناکی که واکنش های جهانی اصلا تناسبی با حجم این فاجعه انسانی ندارد! سکوت رسانه ای غربی و مجامع بین المللی
ابتدا از وزارت خارجه انتظار می رود تا از به کارگیری کمترین ظرفیت دیپلماتیک خود کوتاهی نکند و بسیار فعال تمام ظرفیت خود را در انجام رایزنی های فشرده با سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی و سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی به کار گیرد مثلا خیلی جدی از سازمان کنفرانس اسلامی بخواهد تا این موضوع مهم را در دستور کار آنی خود قرار دهد و نشست اضطراری را برگزار کند.
همچنین یک راهکار دیگر برای مقابله با این جنایات اقناع افکار عمومی مردم جهان به ویژه مسلمانان است به منظور جلب حمایت آنها به منظور ایجاد مطالبه ای جدی از سوی دولتمردانشان جهت اقدامات دیپلماتیک به هم پیوسته و همسو که در این امر نقش رسانه های ما به ویژه صدا و سیما ، گروه ها و سازمان های مردمی (NGO)، تشکل های دانشجویی، شبکه های اجتماعی، خطباء و علماء عظام و برجستگان علمی، سازمان های دینی بین المللی از جمله مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و تقریب مذاهب و مانند آن و نیز چهره های بین المللی علمی، هنری، ورزشی و … و هرکس در هر موقعیتی که هست حتی اگر صدایش به جایی نمی رسد سکوت نکند.
البته باید تعجیل کرد زیرا حجم اخبار بازی های المپیک و افتتاحیه پر سرو صدای آن مثل همیشه حواس افکار عمومی جهان -از جمله مسلمین- را بیش از سایر امور به خود جلب خواهد کرد و مانند مواقع مشابه فرصت برای ادامه و تشدید این نوع خشونت ها فراهم می شود.
ماه مبارک رمضان در سراسر جهان فرصت مناسبی است برای آگاهی مسلمین و جلب کمک های موثر مادی و معنوی (سیاسی و اجتماعی) و به ویژه دعا برای آوارگان میانماری و سایر مسلمانان مظلوم

این جنایات هولناک یادآور نسل کشی مسلمانان در بوسنی است و قطعا بی ارتباط با موج بیداری اسلامی نیست.
اللهم عجل لولیک الفرج

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.