نظر باهنر درباره فعالیت دولت و اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری

  محمد رضا باهنر  نائب رئیس مجلس و دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص آغاز فعالیت های اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری آینده و اینکه حضور چه چهره ای، ممکن است موجب شود  اصلاح طلبان با اقبال مردمی روبرو شوند؟، گفت: البته در گذشته فعالیت چهره های تندرو این جریان برای تحریم انتخابات و تلاش برای کم فروغ شدن حضور مردم  متاسفانه به معنای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی و موجب خسرالدنیا و الاخره شدن آنها شد اما اگر منظور تلاش مثبت است، تکلیف در این زمینه روشن است؛ و افرادی که می خواهند وارد این عرصه شوند و در معرض انتخاب قرار بگیرند، باید مشخصه های نامزدی را که در قانون اساسی آمده است، داشته باشند و ملتزم به قانون اساسی باشند.

به گفته باهنر رجل سیاسی بودن و پایبندی به اصول قانون اساسی از جمله ویژگی هایی است که هر چهره ای وارد این عرصه می شود باید بدان پایبند باشد و آن را در عمل به اثبات رسانده باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره اینکه چهره ای چون محمدرضا عارف چه میزان می تواند موجب اقبال مردم به اصلاح طلبان شود، اظهار داشت: اینکه چه افرادی برای این عرصه مناسب هستند و در این قالب می گنجدند را باید به عهده شورای نگهبان بگذاریم.

باهنر در بخش دیگری از این گفت وگو درباره اظهار نظر اخیرش درباره اینکه امیدوار است دولت به موقع در فرودگاه فرود بیاید، گفت: دولت که با پایان دوره اش در نهایت فرود می آید ولی آنچه مهم است آن است که سالم فرود بیاید و  تا آخرین روزی که ماموریت ملی، قانون و حقوقی دارد، به وظایفش عمل کند.

نائب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه دولت ها و مجلس ها نباید این شائبه را به وجود بیاورند که اقدامات آنها به این معنا است که نمی خواهند نفر بعد از خودشان موفق باشد یا مثلا سنگی بیندازند که نفر بعدی موفق نشود، گفت: البته انشاء الله این امر وجود ندارد و نباید هم باشد. و انشاء الله دولت به موقع و سالم فرود می آید. 

وی در پاسخ به اینکه فکر می کنید دولت برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برنامه مشخصی دارد،خاطر نشان کرد:. دولت حزب نیست که برای دور بعد از خود کاندیدا داشته باشد و از نظر قانون اساسی موظف به برگزاری سالم انتخابات است. اگر هم افرادی در دولت معتقد به حزب بودن آن هستند، قاعدتا نباید از قدرت دولتی خودشان استفاده برای تبلیغ یک چهره استفاده کنند.

وی در این زمینه با ارائه مثالی، افرود: فرض کنید دولت بخواهند استانداری نصب کند که در انتخابات آینده یک نظر خاص داشته باشد یا در مورد استفاده از بیت المال سهل انگاری شود. همه این موراد موضوعات مهمی است و لازم است و ریال ریال بیت المال در جایی خرج شود که قانون بیان کرده است. 

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.