نفت فلات قاره؛ رکورد دار بیشترین میزان تزریق آب به چاه های نفتی است/ افزایش ۲۰ هزار بشکه نفت در منطقه لاوان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: این شرکت با تزریق بیش از ۴٠٠ هزار بشکه آب در روز به چاه های نفتی، رکوردار بیشترین میزان تزریق آب است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سعید حافظی در مراسم سالگرد سی و چهارمین سال تاسیس شرکت نفت فلات قاره ایران که صبح امروز (شنبه؛ ۲۹ شهریورماه) برگزار شد، با اشاره به برداشت نفت برای نخستین بار در سال ١٣٣٩ در منطقه بهرگان، گفت: برداشت نفت از درود در سال ١٣۴٣، از منطقه لاوان در سال ١٣۴۶، از منطقه سیری در سال ١٣۵۵ و برداشت از مناطق قشم و کیش نیز در سال های پس از انقلاب محقق شد، همچنین شورای انقلاب از سال ۵٨ دستور لغو قراردادهای مشارکتی را داد و از آن زمان تاکنون تولید در منطقه فلات قاره از سوی این شرکت انجام می شود.

وی با بیان اینکه شرکت نفت فلات قاره ایران دو روز قبل از آغاز جنگ تحمیلی تاسیس شده است، گفت: این شرکت تعهد خود را در زمینه تولید نفت و گاز با وجود همه مشکلات و محدودیت های موجود در بخش تجهیزات و مسائل مالی حفظ کرده است.

حافظی به دشواری های استخراج نفت و گاز از دریا اشاره و تصریح کرد: ٩٠ درصد کارکنان این شرکت اقماری هستند و در طول هشت سال دفاع مقدس شرایط سختی را پشت سر گذرانده اند.

وی به تخریب سکوهای میدان ابوذر، سلمان، رشادت و رسالت اشاره کرد و گفت: این سکوها در طول هشت سال دفاع مقدس از سوی دشمن مورد حملات نظامی قرار گرفتند اما کارکنان بلافاصله عملیات بازسازی را آغاز می کردند و به همت آنان، هم اکنون تمامی سکوها در مدار تولید قرار دارند.

حافظی تاکید کرد: ٢٠ درصد تولید نفت شرکت فلات قاره ایران از طریق پمپ های برقی درون چاهی، ١۵ درصد فرازآوری نفت از طریق گاز ( Gas Lift) و ٣۵ درصد تولید به روش ماشینری است.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران اعلام کرد: با توجه به مشکلات بسیاری که در جریان تولید و به ویژه در بخش ماشینری وجود دارد، این شرکت توانسته میزان تولید خود را حفظ کند.

 افزایش ۲۰ هزار بشکه نفت در منطقه لاوان
 
افظی با اشاره به فعال شدن نوع جدیدی از دکل حفاری در منطقه لاوان، گفت: با فعال شدن این دکل از هفته گذشته در لاوان، میزان تولید به میزان ١۵ تا ٢٠ هزار بشکه افزایش خواهد داشت.
 وی راه اندازی خط لوله سلمان به سیری و راه اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز سیری را از اهم فعالیت های سال گذشته شرکت نفت فلات قاره ایران عنوان و تصریح کرد: این شرکت توانسته با موفقیت در کمترین زمان ممکن رسوبات داخل لوله را که سخت شده بودند را تخلیه کند.
 
افظی نوسازی تجهیزات شرکت نفت فلات قاره ایران را از دیگر برنامه های این شرکت عنوان کرد و افزود: با نوسازی سکوها تولید از میادین آنها افزایش می یابد.

گفتنی است، شرکت نفت فلات قاره ایران در ۲۹ شهریور ماه سال ۱۳۵۹ یعنی دو روز پیش از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تاسیس شده است. مراسم سالگرد این شرکت نیز امروز با حضور مدیران میانی و مدیران مناطق عملیاتی فلات قاره برگزار شد.

در این مراسم مدیران مناطق عملیانی از طریق ویدیو کنفرانس با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران پیرامون تولید و مشکلات مربوط به منطقه تحت سرپرستی خود گفت و گو کردند.

به گزارش NIOC، شرکت نفت فلات قاره ایران یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده نفت و گاز دریایی جهان است که وظیفه استخراج و بهره‌برداری از میادین نفتی و گازی کشور در طول بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر از گستره آب های نیلگون خلیج فارس (به استثناء پارس جنوبی و شمالی) و همچنین دریای عمان را بر عهده دارد.

حوزه اصلی فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه خلیج فارس است که علاوه بر ایران ۷ کشور تولیدکننده عمده نفت جهان (عراق، کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات، عمان) در حاشیه آن قرار دارند.

– .
Scottish readers: Undecided about the referendum? Please read How the media shafted the people of Scotland and Scottish Independence, Power And Propaganda.

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.