نماز جمعه ، تریبون نظام و ولایت است

به گزارش روز جمعه ایرنا، ‘علیرضا حاج فرخ ‘ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران افزود: تمام دنیا از دوست و دشمن، گوششان به نماز جمعه تهران است که در این میان دوستان درس می گیرند و دشمنان نیز آنرا بررسی می کنند تا بفهمند وضع مردم چگونه است .

وی اظهارداشت: پنجم مرداد ماه مصادف با برگزاری اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت الله طالقانی است و آن روز همزمان با نخستین جمعه ماه مبارک رمضان بود.

حاج فرخ با بیان اینکه انقلاب نعمت های زیادی به همراه داشت که یکی از آنها نماز جمعه است ، افزود: نداشتن نماز جمعه یک نقص بود که بعد از پیروزی انقلاب و به دستور امام راحل این نقص بر طرف شد.

وی تاکید کرد: ثواب نماز جماعت به حدی زیاد است که خداوند می فرماید ‘ بشتابید’ ، ثواب برپایی نماز جماعت با دو نفر ۱۵۰ رکعت ، سه نفر ۳۰۰ رکعت ، چهار نفر ۶۰۰ رکعت است و زمانی که از ۱۰ نفر گذشت ثواب آن از عدد و رقم خارج می شود.

عضو ستاد نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مردم ایران در مدت ۳۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی از این نعمت قدردانی کردند ، افزود: در زمان جنگ تحمیلی که صدام اعلام می کرد این هفته نماز جمعه تهران را بمباران خواهد کرد، آن هفته نماز جمعه شلوغ تر می شد که این نشان از عظمت و حقانیت آن دارد.

وی در ادامه سخنانش به چهلمین روز درگذشت سردار حاج احمد قدیریان اشاره کرد و گفت: حاج احمد قدیریان در یک خانواده متدین متولد شد و در نوجوانی تحت تاثیر شهید نواب صفوی و آیت الله کاشانی قرار گرفت و اوایل انقلاب با آشنایی با شهید حاج صادق امانی ، شهید اندرزگو ، سایر شهدا و آشنایی با موتلفه به جمع مبارزان موتلفه پیوست.

حاج فرخ افزود: وی در دوران مبارزه انقلاب به خاطر چاپ و نشر اعلامیه های امام راحل ۱۷ بار به زندان افتاد و زیر شکنجه حتی نام یک نفر از مبارزین را به زبان نیاورد.

وی ادامه داد: مرحوم قدیریان در وصیت نامه خود همواره بر حمایت از رهبری ، اطاعت از رهبری و قدردانی از رهبری وانقلاب تاکید کرده است .

علمی **۹۰۱۴**۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۷۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.