نمایشنامه نویسی با “نادر برهانی مرند” جمع‌بندی می‌شود

نیما دهقان،تهیه‌کننده “مجله تئاتر” در خصوص برنامه فردا شب،چهارشنبه ۲۱ تیر به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:فردا برنامه “مجله تئاتر”‌آخرین بحث را درخصوص نمایشنامه نویسی خواهد داشت.
وی افزود:بحث نمایشنامه نویسی، در این برنامه ” با نادر برهانی مرند” میهمان این هفته جمع‌بندی می‌شود.
دهقان تصریح کرد: وی در خصوص وضعیت نمایشنامه نویسی در ایران و اجرای متنوعی که خود به نگارش در می‌آورد، صحبت خواهد کرد.
تهیه‌کننده “مجله تئاتر” بیان کرد: این بحث، بیشتر به مسائل روز نمایشنامه نویسی، نمایشنامه معاصر و همچنین نمایشنامه‌‌های ایرانی که مناسب نیازهای جامعه امروز ایران است،می‌پردازد.
دهقان اظهار کرد:در این برنامه همچنین به مسئله راه‌اندازی جشنواره‌های نمایشنامه نویسی و بنیاد نمایشنامه نویسی ایرانی و تاثیر آن در جریان نمایشنامه نویسی کشور و نیز مناسب با جامعه ایرانی می پردازیم.
وی در رابطه با نقد نمایش این هفته گفت:نقد این هفته به نمایش “مترسگ”‌اختصاص دارد و “محمد حسن معجونی” کارگردان این اثر نمایشی به عنوان میهمان در این بخش حضور خواهد داشت.
دهقان در رابطه با موضوع “مجله تئاتر”‌از هفته آینده بیان داشت:”مجله تئاتر ” از هفته آینده به موضوع “رساله دکترای تئاتر”‌می پردازد.
وی افزود:در این خصوص به وضعیت دانشجویان دکترای تئاتر و نحوه گزینش آنها می‌پردازیم،
تزی که یک دانشجوی دکترای تئاتر اعلام و ارائه می‌کند به یک مسئله بومی هنری کشور می‌پردازد و آن را به شکلی نظری جمع می‌کند.
دهقان ادامه داد:هر دانشجوی دکترایی که فارغ‌التحصیل می‌شود،باید به یک نظریه پرداز تبدیل شود و در واقع باید یک نظریه پرداز به این عرصه اضافه کنیم،اما چنین اتفاقی در سطح کشور نیفتاده است.
دهقان گفت:‌اگر قرار باشد دانشجوهای دکترا مسائل تکراری مقاطع پایین‌تر را بیان کنند هیچ کسی به تئاتر کشور نخواهد کرد.
وی ادامه داد:در برنامه هفته آینده “سید ابوالفضل حسنی”مدیرکل دفتر گسترش و دبیر شورایی گسترش وزارت علوم حضور خواهد داشت.
دهقان با اشاره به این که بحث رساله دکترای تئاتر موضوعی بسیار جدی است،بیان داشت: وضعیت سفر دانشجوهای دکترا به خارج از کشور نیز مبحثی است که در این برنامه احتمال دارد به ۲ هفته کشیده شود بررسی می‌شود،مسئله آگاهانه عمل کردن در خصوص سرمایه‌گذاری برای دانشجویان تئاتر موضوع بسیار اساسی و مهمی است که محوریت اصلی این برنامه خواهد بود.
گفتنی است؛”مجله تئاتر” چهارشنبه‌ها ساعت ۲۳ و پانزده دقیقه از شبکه ۴ سیما پخش می‌شود./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.