نمایشگاه سیار ترجمه تصویری قرآن در چناران گشایش یافت

نمایشگاه سیار ترجمه تصویری سوره مبارکه واقع در جنب کتابخانه عمومی شهر چناران گشایش یافت.
به گزارش خبرنگار آریا از چناران، مسوول برگزاری این نمایشگاه در جمع خبرنگاران افزود: این نمایشگاه با هدف جذب و ایجاد انگیزه و با بهره گرفتن از هنر نقاشی سعی دارد جامعه را از طریق زبان هنر با قرآن پیوند زند.
غلامعلی دمساز با اشاره به برگزاری موفق این نمایشگاه از نیمه دوم اردیبهشت در شهر های سبزوار، امامزاده سید احمد بیدخورجغتای، شهر جغتای و شهر نقاب، اظهار کرد: محمد جواد اسماعیل زاده یکی از فعالان قرآنی استان ایده اولیه این طرح را دادند و پس از جلب حمایت مرکز هماهنگی،توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی کشور سفارش تابلوهای نقاشی با تکنیک رنگ روغن به سه هنرمند برجسته استان داده شد.
وی اضافه کرد: در این نمایشگاه ۳۱ تابلو پنجاه و ششمین سوره قرآن کریم(واقعه) را که اخبار قیامت و احوال آن را شرح داده در ابعاد ۷۰ در ۱۰۰ سانتی متر مربع به مدت یک هفته در معرض نمایش قرار داده است.
عضو اتحادیه تشکل های قرآنی کشور با اشاره به صرف اعتبار بیش از ۷۰۰ میلیون ریالی برای این نمایشگاه سیار، افزود: مرکز هماهنگی،توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی کشور و مرکز عالی تربیت مدرس قرآن شهرستان تربت جام این میزان اعتبار را هزینه کرده اند.
دمساز گفت: پس از اتمام نمایشگاه در چناران این نمایشگاه در شهر قوچان و پس از ان در استانهای خراسان شمالی و جنوبی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه در استانهای مرزی و کشورهای اسلامی در دستور کار قرار دارد.
وی برگزاری مسابقه پیام کوتاه،محفل انس با قران و مسابقه حفظ سوره واقعه را از فعالیتهای جنبی نمایشگاه برشمرد و خاطر نشان کرد: مسوولان اجرایی شهرستانهایی که تمایل به برپایی این نمایشگاه دارند می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه به آدرس اینترنتیWWW.N114.BLOGFA.COM با مطالعه شرایط برگزاری درخواست خود را ارایه نمایند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.