نمایشگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای و قاجار در کاخ گلستان برپا می‌شود

۰۸م آذر ،

نمایشگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای و قاجار، اثر هنرمند مهدی طالعی‌نیا،یازدهم آذر در کاخ گلستان برپا می‌شود.

مهدی طالعی‌نیا، هنرمند و نقش به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه حدود ۴۰ اثر با تکنیک رنگ روغن روی بوم به نمایش  گذاشته شده است.
وی افزود: طرح‌ها و اتودهای این نقاش‌ها از سال ۷۵ با مضمون نشانه‌ها شکل گرفت و به دلیل تعدادی از مشکلات سه سال پیش اجرا شد.
طالعی‌نیا تصریح کرد: این تابلوهای نقاشی الهام گرفته از نقاشی‌های سبک قاجار و پرده‌های قهوه‌خانه‌ای بوده و برخی از آثار اتوپرتره “چهره نگاره‌های خود نقاش” است.

*تاکید بر رویکرد فطری و کودکانه در آثار این نمایشگاه

این هنرمند نقاش بیان کرد: رویکرد فطری و کودکانه در آثار مورد تاکید قرار گرفته و سعی کردیم همزاد پنداری با کاراکترهای تابلوهای قاجاری و قهوه خانه‌ای انجام دهم البته این اتفاق قبلا در پرده‌های عاشورایی رخ داده است.
وی اظهار داشت: در بخشی از پرده‌های قهوه‌خانه‌ای سبک و روش زندگی خودم را به تصویر کشیده‌ام.
طالعی‌نیا ادامه داد: در بیشتر آثار نشانه‌ها “سیمیون” مورد بررسی قرار گرفته و کارها وارد حیطه نشانه شناسی “سینیولوژی” شده و حضور در این حیطه ۲ رویکرد کلی در بر داشته است.
این هنرمند نقاش بیان کرد: در رویکرد اول طرح نشانه‌ها که همان رمز پردازی بوده و مورد توجه قرار گرفته این قدم‌های اولیه من در نقاشی قهوه‌خانه‌ای است.
وی ادامه داد: در رویکرد دوم تعبیر و تحویل نشانه‌ها دغدغه اصلی من بوده و سعی کردم در این حیطه جدی‌تر قدم بردارم و به عنوان یک نقاش نشانه شناسی و رمز گذار فعالیت خود را جدی‌تر ادامه دهم.
گفتنی است؛ مهدی طالعی‌نیا از سال ۶۷ نقاش رنگ روغن را آغاز و از سال ۷۵ به صورت علمی دنبال کرده و از سال ۸۱ به صورت حرفه‌ای به سبک قهوه‌خانه‌ای و قاجار پرداخته است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.