نمایش مستندهای محض در جشنواره مدنظرمان بود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

داور بخش مستند پنجمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی:

داوران بخش مستند بیشتر بر روی نمایش آثار مستند محض ارائه شده به جشنواره ملی فیلم دانشجویی تاکید داشتند.

محمد رضا معصوم زادگان، عضو هیات داوری بخش مستند پنجمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی در خصوص داوری آثار ارائه شده به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ گفت: غالب مستندهای شرکت کرده در بخش داوری، مستند محض بوده و بازسازی شاید تنها در یک یا دو اثر، آن هم در مورد بازسازی یک دوره تاریخی خاص یا یک شخصیت صورت گرفته و اساساً رویکرد جشنواره و تاکید ما نیز بر مستندهای محض بوده است.
وی افزود: دانشجویان در فضای دانشگاهی الفبا و اصول ساخت و تولید اثر را می آموزند و بر پایه پژوهش و تحقیق جامع اقدام به تهیه اثر می کنند بر همین اساس تولیدات دانشجویی معمولاً برنامه ریزی شده و برحسب پژوهش است.
معصوم زادگان در خصوص بعد اجرایی آثار شرکت داده شده در بخش مستند، اظهار داشت: آثار دانشجویی از نظر اجرایی دارای تفاوت هایی با یکدیگر بوده است، برخی از دانشجویان با بهره گیری و جلب حمایت های مالی و ارائه طرح خود به سرمایه گذاران توانسته اند از تجهیزات بهتر و عوامل توانمندتری در تولید کارشان استفاده کنند که نتیجه کارشان به طبع از سطح کیفی بهتری برخوردار خواهد بود.
وی افزود: در واقع مهم ترین ملاک ما در ارزیابی آثار توانایی و ظرفیت دانشجویان است چه بسا آثار با کیفیتی که با کمترین هزینه توسط دانشجویان تولید شده باشد که داوران به طور حتم آن را تایید خواهند کرد.
وی در ادامه گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که در بخش داوری مهم است ابتکار، نوآوری و خلاقیت است که دانشجویان توسط آن بتوانند مخاطب را تا دقایق پایانی فیلم با خود همراه کنند.
وی در خصوص برگزاری این جشنواره بیان کرد: دستاوردی که این جشنواره دارد میدان دادن به حریفان و ایجاد فضاهای مشارکتی برای دیده شدن ساخته هایشان است.
معصوم زادگان خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره های مختلف همه مستلزم نگاهی هوشمندانه در جهت بالا بردن آثار کیفی است و هم چنین تخصیص بودجه و حمایتهای دفاتر دولتی یا خصوصی در بخش مستند می تواند باعث افزایش این حوزه در عرصه سینما شود./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.