نماینده مجلسی که از طرح مذاکره با آمریکا استقبال می‌کند کیست؟

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

به گزارش تفسیری خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در سومین روز برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها  با حضور در غرفه یکی ازسایت‌های خبری در رابطه با بحث مذاکره ایران و آمریکا iبه مسایل قابل تاملی اشاره کرد.
 مسایل مطرح شده در این گفتگو iبه نوعی مواضع این نماینده مجلس را روشن می‌کند و این در حالی است که به زعم دیدگاه‌های مقام معظم رهبری، کارشناسان مسایل سیاست خارجی و نمایندگان مجلس، مذاکره با آمریکا شرایط ویژه ای را طلب می‌کند که یکی از آنها پاسخگویی دولتمردان این کشور iبه مطالبات از بین رفته ایران است.

این نماینده مجلس در طرح دیدگاه‌های خود مبنی بر ارتباط با آمریکا اظهار داشت: بسیاری از مذاکراتی که ایران با گروه‌های مختلف همچون ۱+۵ انجام می‌دهد iبه صورت غیر‌مستقیم با آمریکا دنبال می‌ءشود و این در حالی است که گفتگوی مستقیم با آمریکا نتیجه iبهتری خواهد داشت!

 وی در ادامه صحبت‌های خود اصل مذاکره میان ایران و آمریکا را منتفی ندانست و تاکید داشت: در سنت ما هم مذاکره با دشمن و ارتباط با آن چیز عجیبی نیست!

این عضو کمیسیون امنیت ملی در بخش دیگری از صحبتهای خود عدم مذاکره مستقیم بین ایران و آمریکا را فرصتی برای کشورهای دیگر خواند که سعی می‌کنند در این میان ذی نفع باشند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: مسائل میان ایران و آمریکا در منطقه فراوان است که این موضوع نیاز iبه گفتگوی مستقیم را ضروری می‌کند.

*اما مهدی سنایی کیست؟

مهدی سنایی نماینده اصلاح ‌طلب مردم نهاوند و عضو کمیسیون امنیت ملی و  سیاست خارجی  مجلس که خودش می‌گوید خیلی‌ها از دیدن او iبه یاد حجت‌الاسلام یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات می‌افتند.

* مذاکره با آمریکا آری یا نه!

بررسی برآیند رفتارها و مشی سیاسی دولتمردان آمریکا در مواجهه با سیاست ایران طی سه دهه اخیر، نشانه ها حاکی از ادامه روند عدم برقراری ارتباط با این کشور استکباری می باشند، iبه راستی در شرایط فعلی تا چه حد مذاکره با آمریکا ضروری می نماید؟!ایا نظر کارشناسی برخی نمایندگان و مسئولان نظام مبنی بربرقراری ارتباط و تعامل با آمریکا راه کاری صحیح است؟ ببینیم نمایندگان در این زمینه چه دیدگاهی دارند…


مذاکره با آمریکا همچنان خط قرمزایران است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مذاکره با آمریکا را همچنان خط قرمز سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خواند.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اشخاص در ارائه نظرات خود آزاد می باشند، اظهار داشت: این اظهار نظر iبه معنی نظر کمیسیون نیست و مذاکره و ارتباط با آمریکا همچنان خط قرمز سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: مذاکره با آمریکا مگر در موارد خاص که منافع ملی نظام ایجاب کند، آن هم با نظر مستقیم مقام معظم رهبری همانند مذاکراتی که در عراق صورت گرفت، امکان پذیر است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: فصل‌الخطاب در این عرصه حساس بر مبنای مصالح نظام و از جایگاه رهبری صورت خواهد گرفت.

در همین زمینه سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  درباره مذاکره با آمریکا، اظهار داشت: مذاکره و برقراری رابطه با آمریکا در چارچوب اختیارات رهبر معظم انقلاب است و هیچ شخص دیگری در هیچ رده‌ای نمی‌تواند درباره این موضوع در ایران اظهار نظر کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران کسی درباره مذاکره با آمریکا ورود نکرده است، خاطرنشان کرد: عزم و اراده ایران بر ایستادگی مقابل آمریکا در جهت احقاق حقوق مردم استوار است و امروز با وجود تحریم‌ها مردم ایران اسلامی قوی‌تر شده‌ و از هیچ تحریم و تهدیدی هم نمی‌ترسند.

گزارش// اکرم فرهادی

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.