نماینده مردم ساوه و زرندیه: مشکلات کشور ناشی از فقر فرهنگی است

۰۹اردیبهشت،

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور ناشی از فقر فرهنگی است و برای رفع این مشکلات لازم است فرهنگ مردم در سبک زندگی تغییر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، شهلا میرگلوبیات در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه در سال جاری افزود: انقلاب اسلامی برخاسته از عمق جان و ایمان مردم و مبتنی بر فرهنگ دینی و اعتقادی بوده و حفاظت از دستاوردهای آن به عنوان کامل‌ترین و جامع‌ترین فرهنگ مبتنی بر ارزش‌های اسلامی وظیفه همه مردم و مسوولان است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی گفت: این جلسات با محوریت تقویت فرهنگ شهرستان باید خروجی مناسبی داشته تا مردم شاهد اثرات آن برای ارتقاء سطح فرهنگ جامعه باشند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه همچنین با اشاره به مشکل اعتیاد و طلاق در شهر ساوه، گفت: با برنامه‌ریزی دقیق باید جهت فرهنگ سازی و برطرف کردن این مشکل قدم برداریم.

به گزارش ایسنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: قلمرو، ابزار و اهداف جنگ نرم با سخت متفاوت است.

مصطفی مشایخی قلمرو جنگ سخت را سرزمین و جنگ نرم را فضای مجازی عنوان کرد.

وی ابزار جنگ سخت را ادوات جنگی و جنگ نرم را رسانه عنوان کرد و افزود : رسانه‌های دیداری در این بین از همه مهمتر می باشند.

وی بیان کرد: هدف جنگ سخت تصرف سرزمین و هدف جنگ نرم تصرف افکار و اندیشه های مردم به خصوص جوانان است.

مشایخی گفت: در شورای فرهنگ عمومی باید مسائل و مشکلات شناسایی شده، سپس بررسی، تجزیه و تحلیل شده و در پایان با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی با ارائه راهکارها به برطرف کردن آنها پرداخته شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.